سرویس: مذهبی
کد خبر: 717
|
21:47 - 1391/08/05
نسخه چاپی

نماز عید سعید قربان در مناطق مختلف استان اردبیل اقامه شد

نماز عید سعید قربان در مناطق مختلف استان اردبیل اقامه شد
همزمان با عید سعید قربان نماز عید صبح امروز جمعه با حضور پر شور مومنان در مناطق مختلف استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش سبلانه به نقل ازایرنا، حجه الاسلام سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز عید قربان گفت: عید قربان عید تقوا و عید تقرب است .

وی بیان کرد : عید قربان تحول روحی است و انسان با تقرب بیشتر به خداوند متعال با قربانی کردن هوی نفس این روز بزرگ را عید می گیرد .

وی با اشاره به اینکه در امتحان الهی ، حضرت ابراهیم (ع) از فرزند خود گذشت ، گفت : این امتحان امروز برای ما است که آیا می توانیم به خاطر رضای خدا از امیال مادی و تعلقات بگذریم .

حجه الاسلام عاملی اظهار کرد : عید قربان برای انسان درس هایی دارد که تسلیم در مقابل خداوند ، مقاومت در برابر ابرقدرت های نفسانی وطاغوت ، نترسیدن از فشارهای اقتصادی و سیاسی ، عدم کوتاهی از اصول و اعتقادات ، دور کردن شیطان از زندگی فردی و اجتماعی ، ایثار و از خودگذشتگی ، درس امامت و درس توحید مهمترین آنها می باشد .

امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه امروز نظام شرک آلود بر دنیا حاکم می باشد ، افزود: عید قربان به ما درس شکستن این بت های زمینی را می دهد ، این روزها مومنان باید شبیه ابراهیم شده و در برابر غیر خدا سر تسلیم و تعظیم فرود نیاوردند.

 نماز عید سعید قربان در شهرستان های مشگین شهر ، خلخال ، کوثر ، نیر، نمین ، سرعین ، گرمی ، بیله سورا و پارس آباد مغان نیز اقامه شد.
انتهای پیام /

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد