سرویس: بیله سوار
کد خبر: 71798
|
13:07 - 1396/07/19
نسخه چاپی

طرح مدیریت پسماند مغان در هاله ای از ابهام+عکس

طرح مدیریت پسماند مغان در هاله ای از ابهام+عکس
طرح مدیریت پسماند مغان که قرار بود برای نخستین بار در منطقه جعفرآباد به مرحله اجرایی برسد در گیر و دار روند اداری قرار گرفته و شنیده ها حاکی از منتفی شدن این طرح دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل از  صبح مغان، توسعه صنعتی و کشاورزی و روند روبه رشد جمعیت در سالهای اخیر و افزایش زباله های شهری و روستایی، محیط زیست منطقه مغان را با چالش های جدی روبرو کرده است که ساماندهی آن و اجرای طرح مدیریت پسماند ضروری به نظر می رسد

در شرایطی که هر روز در گوشه ای از کشور بحرانی از جنس محیط زیست قد علم می کند، نگاه غیر واقعی و شعاری به حوزه محیط زیست کاربرد چندانی ندارد و باید پیش از آن که مغان نیز مانند بسیاری از نقاط دیگر بحران محیط زیست را بیش از هر بحران دیگر احساس کند، اقدامهای عملی را در پیش گرفت.

 

 طرح مدیریت پسماند مغان که قرار بود برای نخستین بار در منطقه جعفرآباد به مرحله اجرایی برسد در گیر و دار روند اداری قرار گرفته و شنیده ها حاکی از منتفی شدن این طرح دارد.

 

 

مهدی پورجم شهردار وقت جعفرآباد گفته بود: یکی از طرح های مهم اقتصادی که برای اولین بار در منطقه در شهر جعفرآباد توسط شهرداری دنبال می شود بحث طرح مدیریت جامع پسماند است که در این زمینه دو سرمایه گذار نیز اعلام امادگی کرده و پس از تایید طرح در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان بیله سوار عملیات اجرایی ان نیز آغاز خواهد شد.

وی با تصریح بر اینکه این طرح یکی از فرصت های استثنایی در زمینه اشتغال است گفته بود: اجرای این پروژه منجر به دفع زباله ها به صورت علمی شده و در نهایت مواد کمپوستی نیز از این طریق تولید می شود.

پورجم گفت: آنالیز فیزیکی و شیمیایی این طرح انجام گرفته و پس از تایید در کارگروه پسماند و تصویب سایر نهادهای ذی ربط اجرای این پروژه عملیاتی خواهد شد.

 

 ابراهیم رحیمی نیز سال گذشته در جلسه مدیریت پسماند شهرستان بیله سوار بر لزوم رفع مشکلات و موانع بهره برداری از محل جدید دفن زباله تاکید کرد و گفت: مطالعه طرح جامع مدیریت پسماند توسط شهرداران بیله سوار و جعفرآباد با جدیت پیگیری می شود.

مسئول وقت اداره محیط زیست شهرستان بیله سوار خواستار تسریع در اجرای این طرح و ساماندهی اوضاع زیست محیطی شهرستان بیله سوار مغان شد و گفت: پیشگیری از وقوع آلودگی های زیست محیطی در بخش پسماندهای کشاورزی از جمله آتش زدن کاه و کلش توسط کشاورزان ضرورت دارد.

 

حجم زباله های انباشت شده در محل دفن زباله شهر جعفراباد که در تصاویر زیر به وضوح قابل مشاهده است نشان می دهد زباله ها روز به روز در حال افزایش است.

 

افزایش حجم زباله ها در این نقطه باعث شده با ورزش باد، این زباله ها در محل پراکنده شده و موجب آلوده ساختن محیط  که اغلب اراضی کشاورزی است بشود.

 

خبرنگار صبح مغان برای پیگیری از صحت و سقم منتفی شدن طرح مدیریت پسماند، این موضوع را در تماس تلفنی با مسئول محیط زیست شهرستان بیله سوار جویا شد که بهنام برزگر در پاسخ اظهار داشت: طرح بازیافت زباله جعفرآباد که قبلا در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان پیشنهاد بوده است بررسی شد و به علت عدم مکان یابی مناسب منتفی شده است.

مسئول محیط زیست شهرستان بیله سوار اظهار داشت: این طرح می توانست بخشی از مشکلات زیست محیطی شهرستان را حل کند اما به جهت اینکه پیگیری در این خصوص صورت نگرفت لذا در حال حاضر این بحث منتفی شده است.
 

به گزارش صبح مغان هر چند موضوع مدیریت پسماند شهرستان بیله سوار مغان که در صدر موضوعات کارگروه مدیریت پسماند می باشد به دلیل مکان یابی منتفی شده اما اظهارات مسئولان وقت نشان دهنده پیگیری های مستمر در این باره است و امید است با تلاش مجدد مسئولان این ابهام رفع شده و به زودی شاهد اجرایی شدن طرح باشیم که علاوه بر مدیریت اصولی زباله به اشتغال زایی چند بیکار نیز می انجامد.

گزارش از بهروز پیری

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد