سرویس: نیر
کد خبر: 72425
|
13:00 - 1396/08/10
نسخه چاپی

سخنی با استاندار جدید اردبیل‌‌‌‌‌؛

شکوه و اعتبار تاریخی اردبیل را به این استان بازگردانید

شکوه و اعتبار تاریخی اردبیل را به این استان بازگردانید
بدون تردید دستیابی به شکوه و اعتبار تاریخی اردبیل با همت استاندار جدید و همراهی دیگر مسؤلان و مردم استان میسر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازنیریمیز، اکثر قریب به اتفاق سیاسیون استان معتقدند استاندار جدید اردبیل وارث بلامعارض میراثی سنگین و کمرشکن شده اند میراثی که حمل آن بسیار طاقت فرساست و برای رسیدن به سرمنزل مقصود باید از هفت خوان رستم گذر کرد لکن واگذاری این مسئولیت سنگین به آقای بهنام جو مفهوم معناداری دارد و این نیست جز اینکه ایشان مرد روزهای سخت و مسلح به تجربه و دانش و همچنین بردباری و حلم لازم برای مدیریت استان سیاسی اردبیل می باشند.

همگان امیدوارند با حضور استاندار جدید دریچه روشنی به افق های پیشرو باز شود و نسیم خوش و ملایم و رایحه دل انگیز توسعه و نشاط در فضای عمومی کهن دیار اردبیل بوزد  و نور امید به دل های بعضاً مایوس و یخ زده بتابد.
چونکه عمق محرومیت های موجود و رفع نیازمندی های ضروری و اضطراری به ویژه تکمیل پروژه ها و پرونده های معطل و دم دست به اندازه ای است که دیگر مجال توجه و اقدام به برنامه های طراحی شده ایده ال و آتی را نمی دهد. و البته شکی نیست که روحیه ایثار و فداکاری خود پتانسیلی است که می تواند گره ها بگشاید و قطار توسعه استان اردبیل را در ریل توسعه قرار دهد.

 مسلماً فارغ از توقعات نامحدود قوم و قبیله ای، ایجاد تعادل و توازن هدفمندانه در توسعه استان و ایجاد یک وحدت آرمانی و ایده آل می تواند شکوه و اعتبار تاریخی اردبیل را به این استان دارای ندار بازگرداند البته اگر شرایط موجود و جو سیاست زده استان این اجازه را به استاندار جدید بدهد.
جناب آقای استاندار با عرض معذرت به صراحت و بدون تعارف باید عرض کنیم که دیگر جای تعلل باقی نمانده است  زخمهای جامعه آنقدر لاعلاج و التیام ناپذیر شده است که بوی آن از چند فرسخی مشام هر رهگذری را می آزارد. داستان بی پایان راه آهن و پتروشیمی، بیکاری جوانان و تبعات ناخوشایند آن، کساد بازار ازدواج و رونق طلاق، موج دختران دم بخت، نارضایتی عمده فرهنگیان با شغل های کاذب؛ کسانی که رسالت معلمی و تربیتی را به عهده دارند و باید تولید کنندگان انسانهای سالم و وارسته وخّلاق باشند، رواج اعتیاد ،تبانی و بست بندهای انچنانی، قوم و قبیله گرایی بومی افراط گرایانه، دوئیت و اختلاف و ... همه و همه مسائلی هستند که مردم و مسئولان دردمند استان را آزار می دهد.

البته هدف خدای ناکرده سیاه نمایی و نادیده گرفتن تلاش های مجاهدانه استانداران و مسئولان سابق استان نیست چرا که به برکت نظام جمهوری اسلامی و زحمات مسئولان اقدامات بسیاری در استان صورت پذیرفته اما از آنجا که محرومیت استان اردبیل تاریخی بوده و یادگار دوران منحوس قاجار و پهلوی می باشد تلاش بسیار لازم است تا عقب ماندگی ها جبران شود.

استانی که پایتخت طبیعت است با این همه منابع سرشار و استعداد خدادادی و نبوغ کلان و اعتقادات و باورهای مثال زدنی مردمش و پشتیبانی بی دریغ از نظام و مسئولان نباید طعم تلخ محرومیت را بچشد چرا که این همه گنجینه ای است ارزشمند که می تواند رونق تاریخی عصر صفویه را به این استان بازگرداند.

آقای استاندار رتبه ۱۹ شاخص‌های صنعتی، رتبه ۲۶ شاخص‌های بهداشت و درمان و رتبه ۲۵ شاخص‌های فرهنگی و به طور میانگین رتبه ۲۴ در شاخص‌ها زیبنده مردم نجیب اردبیل نیست.

جناب اقای استاندار اکنون در این برهه زمانی همه ی مردم ما چشم به راه ابتکار عمل جنابعالی به عنوان مرد میدان نبرد با مشکلات و ناهنجاری ها دوخته شده است به قصد جبران گذشته ها باید در سنگر استانداری، خود را برای مواجه با این ناملایمات آماده کنید مسلماً به یاری حق و با الهام از توجهات حکیمانه رهبری و استفاده از تجارب و اندوخته های ارزشمند سالیان دراز و استغنای مدیریت پرسابقه تان تکان و تحرک هدفمندانه به استان خواهید داد و حال مردم خوب مان را خوش خواهید کرد در پایان از قرآن کریم کلام الله مجید قوّت بگیریم که می فرماید: اِنَ للهَ لا یُغَیرُ ما بقومٍ حّتی لا یُغَیُر و ما باَنفسُهِم (خداوند هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر خود ان قوم خود را تغییر بدهد) البته خدا سبب ساز هم هست، ای که دستت می رسد کاری بکن.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد