سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 72464
|
09:44 - 1396/08/11
نسخه چاپی

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل:

اجرای طرح تکاپو در راستای اشتغال جوانان/ سرمایه‌گذاران بخش تولید حمایت می‌شوند

اجرای طرح تکاپو در راستای اشتغال جوانان/ سرمایه‌گذاران بخش تولید حمایت می‌شوند
مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: تلاش و جدیت بر این است تا در راستای توسعه تولید و اشتغال از سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی در سطح استان حمایتهای لازم انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازنیریمیز، دکتر قاسم رحیمی صبح امروز در بازدید از کارخانه تسنیم نوش نیر اظهار داشت: تلاش و جدیت بر این است تا در راستای توسعه تولید و اشتغال از سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی در سطح استان حمایتهای لازم انجام شده و در راستای توسعه فعالیتهای آنها پیگیری ها و برنامه‌ریزی های اساسی انجام شود تا این امر زمینه‌ساز تحقق شعار سال در استان شود.

 

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: در سال جاری با شعار «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» موضوع اشتغال‌زایی در اولویت برنامه دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه علاوه بر این در راستای اشتغال‌زایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح تکاپو را در دستور کار قرار داده است، اضافه کرد: این طرح به دنبال اشتغال‌زایی به ویژه برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است و اشتغال ۱۰ هزار نفر را در استان در دستور کار دارد.مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به تعریف ۲۱ رسته شغلی در استان جهت اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: در واقع با اعطای تسهیلات در حوزه‌های تعریف شده کارآفرینی حمایت می‌شود.

 

دکتر رحیمی تأکید کرد: در این رسته‌ها به تمامی ظرفیت‌های استان توجه شده و از جمله محورهای توسعه مورد توجه تعریف رسته‌های شغلی است.

 

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح تکاپو برنامه‌های دستگاه های اجرایی اخذ می شود، ادامه داد: در تمامی برنامه‌های ادارات موضوع اشتغال در اولویت است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تأکید کرد: در حمایت از طرح‌ها و اعطای تسهیلات نیز طرح‌های اشتغال‌زا در اولویت است.

 

رحیمی خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی در اجرای این طرح شد و افزود: اشتغال از دغدغه‌های جدی  در استان است که برای رفع آن نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی هستیم.

 

وی گفت: حمایت از تولید و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی استان اردبیل از اهداف اصلی طرح روستا تعاون است و این طرح در اجرای برنامه اشتغال فراگیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بهره گیری از ظرفیت ها و توانایی های بخش تعاون بمنظور حمایت از تولید و اشتغال در مناطق روستایی پیاده‌سازی می‌شود.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه در طرح روستا تعاون، تولید، تامین نیاز مشاغل، تامین نیاز محصولی، عمران و خدمات روستایی مد نظر می باشد، افزود: طرح روستا تعاون در روستاهایی قابلیت اجرایی دارد که بیش از 50 خانوار ساکن، نرخ اشتغال معکوس، طرح هادی اجرا شده و مهاجرفرستی پایین و ضریب مشارکت‌پذیری بالا باشد و با معیارهای تعیین شده برای روستاهای مورد حمایت مطابقت داشته و مشمول اجرای ماده 27 قانون برنامه مورد تایید مراجع ذیربط قرار گیرد.

 

 

 
 
 
 
 
 
 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد