سرویس: سیاسی
کد خبر: 730
|
22:51 - 1391/08/05
نسخه چاپی

به اظهارات و ادعاهای احمدی نژاد پاسخ ندهید

به اظهارات و ادعاهای احمدی نژاد پاسخ ندهید
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت : ادبیات رئیس جمهور به گونه ای است که انسان احساس می کند که وی برای تحقق خواسته های خودشان شرایط خطیر کشور را به گروگان گرفته است .
به گزارش سبلانه دکتر مهدی درویش زاده ، استاد دانشگاه و نماینده دوره پنجم مجلس شورای اسلامی در گفتگو باالفگفت : نامه اخیر رئیس جمهور از چند جنبه قابل بررسی است اولاً اینکه بر کسی پوشیده نیست که کشور در حال حاضر در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد و دشمن تمام توان خود را در این مواجهه بکار گرفته است،در چنین شرایطی مسئولین کشور که در خط مقدم این مواجهه هستند باید با وحدت و همفکری همه توان خود را برای مقابله اقتصادی با دشمن و کاهش فشار بر مردم بکار گیرد .

به اعتقاد درویش زاده در این شرایط نوشتن نامه ای که سراسر خشم و تهدید و طرح موضوعاتی که به طور قطع نه اولویت اول کشور است بلکه حتی اولویت دست چندم هم نیست این به منزله برگرداندن لوله توپ خانه از سمت دشمن به سمت نیروهای خودی است که این یک اشتباه استراتژیک و هدیه ارزشمند به دشمنان کشور است .

وی افزود : استقبال رسانه های بیگانه گواهی بر این مطلب است لذا امیدوارم افرادی از بین مشاوران رئیس جمهور عمداً چنین مشاوره ای نداده باشند . نکته دوم ادبیاتی است که در این نامه بکار گرفته شده است . این ادبیات به گونه ای است که انسان احساس می کند که ایشان برای تحقق خواسته های خودشان شرایط خطیر کشور را به گروگان گرفته است . خواسته هایی که به اعتقاد عموم حقوقدانان در تعارض با قانون اساسی است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه ادامه داد : ما حتی اگر فرض کنیم که این خواسته ها در تعارض با قانون اساسی هم نباشد آیا بعد از هفت سال و در شرایطی که دشمنان قسم خورده این ملت از تحریم ها و فشارهای فلج کننده بر ملت ایران یاد می کنند اکنون زمان طرح این خواسته ها و با این ادبیات است؟

درویش زاده با انتقاد از لحن نامه رئیس جمهور گفت : نکته دیگر نیز این است که ملت ایران ملت بزرگی است و رئیس جمهور ایران باید از شئونات چنین جایگاهی مراقبت کند نوشتن نامه تهدید آمیز و با لحن ستیزه جویانه و رسانه ای کردن چنین نامه که دوست و دشمن به آن دسترسی پیدا کند در شأن رئیس جمهور چنین ملتی نیست.

نماینده دروه پنجم مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اتحاد افزود : این نامه بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در خراسان شمالی و تاکید مکرر ایشان بر این مساله انجام می شود که دشمنان به دنبال اختلاف افکنی و بهم زدن وحدت در داخل هستند و به مسئولین هم هشدار دادند که مراقبت کنند . نوشتن چنین نامه ای با این ادبیات و به رئیس یک قوه دیگر و رسانه ای کردن آن پاسخ شایسته ای به درخواست رهبری نیست.

وی ادامه داد : به اعتقاد من دشمن از تاثیر تحریم ها نا امید شده و به دنبال ایجاد اختلاف در داخل کشور است . لذا مسئولین باید کاملا مراقبت کنند و پیشنهاد من این است که مسئولین و سیاسیون به چنین نامه ای پاسخ ندهند و وقت خودشان را صرف حل مشکلات اقتصادی مردم بکنند.

“دکتر درویش زاده” در پایان با بیان اینکه اینگونه مسائل ارزش پیگیری و پرداختن به آنها را ندارند گفت : رسانه ها نیز ملزم به آرام کردن تشنجات هستند چونکه در حال حاضر هیچ موضوعی که جو کشور را متشنج بکند به صلاح نیست . رسانه ها ضمن آگاهی رساندن و تبین مساله در شرایط آرام باید به مسئولین توصیه بکنند که اصلاً وارد چنین مقولاتی نشوند و اصلاً این مساله ارزش پرداختن ندارد و فقط وقت مردم و مسئولین که باید به مردم خدمت کنند گرفته می شود.
انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد