سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 73174
|
10:30 - 1396/09/05
نسخه چاپی

وقتی اقتصاد مقاومتی با اقدام و عمل معنا می شود؛

پای صحبت های بانوی کارآفرین کوثری/ سواد خواندن و نوشتن دارم

پای صحبت های بانوی کارآفرین کوثری/ سواد خواندن و نوشتن دارم
بانوی کوثری با استفاده از تسهیلات بسیج سازندگی توانسته است ضمن تولید رشته های محلی و سنتی و همچنین فراورده های لبنی برای 7 نفر در کارگاه خود شغل ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، مسئله اقتصاد مقاومتی تدبیری هوشمندانه است که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده و مفهومی است که برای مقاوم سازی، بحران زدایی و ترمیم ساختارها و نهادهای فرسوده و ناکارآمد موجود در اقتصاد به کار می رود.

اقتصاد مقاومتی به دنبال آن است که با کاهش وابستگی ها و تأکید بر مزیت های تولید داخلی و تلاش برای خودکفایی زمینه توسعه و پیشرفت را مهیا سازد، در این بین خانواده در جامعه به عنوان نخستین و مهم ترین نهاد اجتماعی در تربیت و پرورش منابع انسانی باید تقویت شود تا زمینه توسعه اقتصادی در کشور فراهم شود و دولت نیز به عنوان بازوی پرتوان این امر می بایست در کنار دیگر ارگان ها و نهاد های ذیربط نسبت به تقویت سیاست های اقتصاد مقاومتی تلاشی وافر داشته باشد.

پس از مطرح شدن امر اقتصاد مقاومتی اقشار متعدد مردمی نسبت به عمل به آن واکنش نشان داده و اینک عرصه های متعدد تولیدی و ... در کارگاه های کوچک و زود بازده مورد استقبال قرار گرفته اند که از سوی مردم با حمایت مسئولان و نهاد های ذیربط فعال هستند؛ در پس این فعالیت ها زنان در خانواده نیز به عنوان عاملان پرورش و رشد نیروی کار توانسته اند در جریان بهره وری و تولید ملی سهم بسزایی داشته باشند و تولید و اشتغال مد نظر رهبری را احیا کنند.

بانوی کوثری برای تحقق اقتصاد مقاومتی، با اخذ وام صنایع تبدیلی از بسیج سازندگی سپاه کوثر توانسته است ضمن تولید رشته‌های محلی و سنتی و همچنین فراورده های لبنی 7 نفر را در کارگاه خود اشتغالزایی کند؛ بطوری که بسته‌بندی و برندسازی محصولات لبنی، باغی و ... را نیز در این کارگاه کوچک خود به ارمغان آورده است.

با این بانوی کار آفرین کوثری آشنا بیشتر آشنا شویم

 لطفا خودتان را معرفی کنید:

معظمه بیرامی ساکن منطقه 2 شهری گیوی دارنده امتیاز شرکت گلسار در شهرستان کوثر هستم.

کوثرخبر: میشه بفرمایید چه تحصیلاتی دارید؟

بنده پنجم ابتدایی نهضت دارم و کم و بیش از خواندن و نوشتن سر در می آرم.

کوثرخبر: در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟

با اخذ مدرک از فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی اینک به تولید رشته آش و لبنیات و همینطور به بسته بندی قند مشغول هستم.

کوثرخبر: چطور ایده و هدف راه اندازی این کارگاه به ذهن شما رسید؟

با تشویق و ترغیب دوستان و آشنایان و مهمتر اینکه از مشاورین برجسته مشاوره گرفتم، ایده خوبی بود متوجه شدم با توجه به پتانسیل بالایی که در شهر وجود دارد چنین کارگاهی را راه اندازی کنم و وارد چنین شغلی شوم.

لبنیاتی چون گندم، لپه، نخود، لوبیا، عدس و ... بسیار زیادی در شهرستان وجود دارد که با تولید و بسته بندی آنها می تواند درآمدزایی کنم.

کوثرخبر: چه مبلغ تسهیلات از سوی بسیج سازندگی سپاه به شما ارائه شد؟

مبلغ 15 میلیون تومان تسهیلات از سوی بسیج سازندگی سپاه دریافت کردم تا توانستم کارگاه تولیدی لبنیاتی و رشته آش را راه اندازی کنم.

کوثرخبر: با توجه به اینکه تحصیلات پایینی دارید چطور شد که با این ایده کارآفرینی کارگاه تولیدی و برند کیفیت محصولات لبنی را در کوثر ایجاد  کنید؟

تنها پشت کار و همتی که بنده و دوستانم داشتیم باعث شد که به این موفقیت برسیم و الان بنده به اتفاق 7 نفر از دوستانم در این کارگاه تولیدی فعالیت داریم و از درآمدش نیز خشنود هستیم.

کوثرخبر: باتوجه به اینکه شما در این موقعیت شغلی قرار گرفتید و کارآفرینی کردید، بسیاری از جوانان دغدغه بیکاری دارند؛ نظر شما دراین خصوص چیست؟

اگر جوانان ما کمی بیشتر به محیط پیرامون خود دقت و توجه کنند اصلا مشکلی بیکاری نباید داشته باشیم. بیکاری معنا ندارد چرا که خواستن توانستن است.

من بعنوان یک زن کوثری با همت و پشتکار و عزم راسخی که داشتم این کارگاه را راه اندازی کردم و چند تن از بانوان شهرم را در این کارگاه مشغول بکار کردم.

حتی برای تعدادی از بانوان بصورت غیرمستقیم شغل ایجاد کردم. بانوانی که به راحتی درآمدزایی می کنند.آنان با خورد کردن قند از من پول دریافت می کنند و من نیز قند ها را با برند شرکت بسته بندی کرده و به دیگر شهرستانها و استانها ارسال می کنم.

ابتدای راه اندازی این کارگاه بانوان توجه چندانی به این شغل نداشتند اما امروز بسیار به آن اهمیت می دهند و همه روزه مقدار بسیار زیادی لبنیات و رشته آش و قند از سوی بانوان به این کارگاه ارسال می شود.

کوثرخبر: بازار فروش تولیدات شما چطور است؟

تمامی محصولات تولیدی اعم از لبنیات، قند و رشته آش در کارگاه بسته بندی شده و به استان های همجوار بالاخص تبریز، گیلان، اردبیل، زنجان صادر می شود.

کوثرخبر: درآمد تقریبی شما در ماه؟

درآمد بستگی به کارآیی دستگاه و تهیه مواد اولیه دارد که اگر همه چی خوب باشد می توان در ماه 5 الی 6 میلیون تومان درآمد کسب کرد.

کوثرخبر: چه کسی و یا کسانی تا به امروز بیشترین حمایت را از شما داشته اند؟

بیشترین حمایت را خانواده و دوستانم داشتند که راهنمایی های آنها راه روشنی بود برای ورود من به این عرصه و ادامه فعالیت.

همچنین در ادامه راه نیز حمایت های همیشگی آقای اشرفی مسئول بسیج سازندگی کمک حال من بود.

کوثرخبر: برای فروش محصولات خود با مشکلی روبرو نیستید؟

قبل از اینکه وارد این کار شوم بیشتر در خصوص بازار فروش آن تحقیق و بررسی کردم که خوشبختانه امروز در امر فروش با مشکلی روبرو نیستم و خدا رو شاکرم که هر آنچه که تولید و بسته بندی می کنیم مشتری خود را داشته و هیچ محصولی در دستمان نمی ماند.

کوثرخبر: غیر از این کار دارای شغل دیگری هم هستید؟

در حال حاضر غیر از این شغل، شغل دیگری ندارم. اما پیش از اینکه وارد این کار شوم، طراحی، دوخت لباس  و فرش بافی انجام میدادم.

کوثرخبر: چند نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم در این کارگاه مشغول بکار هستند؟

7 تن از بانوان بصورت مستقیم در این کارگاه مشغول بکار هستند و حدود 70 نفر از بانوان بصورت غیرمستقیم اشتغالزایی شده اند.

کوثرخبر: کلام آخر؟

دلم میخواد مسئولین از کارآفرینان نوپا حمایت کنند. زیرا ما کارآفرینان باعث ایجاد اشتغالزایی و رونق اقتصادی می شویم و در اقتصاد مملکت نقش بسزایی را می توانیم ایفا کنیم.

بانویی که با تولید فراورده های لبنی 7 نفر را اشتغالزایی کرده است
بانویی که با تولید فراورده های لبنی 7 نفر را اشتغالزایی کرده است
بانویی که با تولید فراورده های لبنی 7 نفر را اشتغالزایی کرده است
بانویی که با تولید فراورده های لبنی 7 نفر را اشتغالزایی کرده است
بانویی که با تولید فراورده های لبنی 7 نفر را اشتغالزایی کرده است

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد