سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 73314
|
14:47 - 1396/09/09
نسخه چاپی

دبیر کارگروه اقتصاد مقاومتی کوثر مطرح کرد:

توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی؛ الزام تولید و اشتغال در شهرستان کوثر

	توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی؛ الزام تولید و اشتغال در شهرستان کوثر
دبیر کارگروه اقتصاد مقاومتی در شهرستان کوثر گفت: در بخش کشاورزی باید بیشتر بر روی صنایع تبدیلی، عرصه های 12 گانه و کشت انواع محصولات نیازمند به آب کم فعالیت کنیم تا زمینه سرمایه گذاری و توسعه بخش کشاورزی، صنایع و ... در منطقه محقق شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،محمد رضا واسعی امروز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگارکوثرخبربا اشاره به مسئله اشتغال زایی در بخش کشاورزی، اظهار داشت: بیشتر از 40 درصد بحث اشتغال شهرستان کوثر در بخش کشاورزی قرار دارد و این مسئله به دلیل این است که بیش از 80 درصد از اهالی این شهرستان به شغل شریف کشاورزی مشغولند، هرچند زیر ساخت های گردشگری، خدماتی و فرهنگی نیز از دیگر ظرفیت های کوثر به شمار می رود.

وی افزود: در بخش کشاورزی باید بیشتر بر روی صنایع تبدیلی، عرصه های 12 گانه و کشت انواع محصولات نیازمند به آب کم فعالیت کنیم اما عمده مسائلی که تا به این لحظه منجر به شکست در این زمینه شده است مربوط به عدم کاربرد برخی از پروژه های شهرستان همچون سد گیوی و پایاب آن و همینطور سرمایه گذاری در منطقه می باشد.

واسعی خاطر نشان کرد: شاید این وقفه ایجاد شده در راستای عدم اعطلای بخش صنایع، معادن، کشاورزی و گردشگری به دلیل تاخیر و تعلل مسئولان وقت باشد ولی هر وقت ماهی را از آب بگیرید تازه است، هم اکنون هم با اتمام پایاب سد گیوی زمینه سرمایه گذاری و توسعه بخش کشاورزی، صنایع و ... محقق خواهد شد.

دبیر کارگروه اقتصاد مقاومتی در شهرستان کوثر بیان کرد: باید در بخش کشاورزی به دنبال یکپارچه سازی، مکانیزه کردن و بکار بردن سیستم های نوین بود که در این صورت مطمئنا بحث اشتغال در حوزه کشاورزی افزایش پیدا می کند به همین دلیل باید هزینه تولیدی را پایین بیاوریم تا فروش بالا برود و در نهایت درآمدی برای کشاورزان منطقه حاصل شود.

واسعی با اشاره به اینکه بیشتر مباحث ما روی صنایع تبدیل تکمیلی است، عنوان کرد: در بحث روستایی در تلاش هستیم اشتغالزایی کنیم تا به جهت اینکه بتوان مهاجرت معکوسی را به روستاها داشته باشد، بها دادن به تولیدات کارآفرینان خصوصاً در حوزه کشاورزی ملزومات توسعه در روند کار را می طلبد که مسئولان ارشد شهرستانی و استانی در این زمینه می بایست بیش از پیش تلاش کنند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد