سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 74105
|
00:36 - 1396/10/13
نسخه چاپی

فیلترینگ تلگرام فرصتی مناسب برای معرفی پیام رسان های ایرانی

 فیلترینگ تلگرام فرصتی مناسب برای معرفی پیام رسان های ایرانی
به طور کلی عواملی همچون سرعت بالا و قابلیت های بسیار زیاد نسبت به سایر اپلیکیشن های پیام رسان را می توان از دلایل اعتیاد ایرانیان به تلگرام دانست؛ اما آیا امنیت لازم و کافی را برای مخاطب خود هم محیا ساخته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، زمان زیادی از تبدیل شدن تلگرام به محبوب ترین نرم افزار موبایلی و رایانه ای 40 میلیون ایرانی نمیگذرد، نرم افزاری متفاوت با نقش و نگاری متعدد که گاپ ایرانیان را دزدیه و ظاهراً به یک دوست بی بدیل تبدیل شده است.

شاید شنیده باشید که ما ایرانیان کمی ظاهر بین و زود باور هستیم، این امر در شبکه موبایلی تلگرام به وضوح دیده می شود، درحالی که تلگرام محبوبترین نرم افزار موبایلی 40 میلیون ایرانی است، در دیگر کشور های آمریکایی و اروپایی محبوبیت نداشته و در رده های 5 یا 6 قرار گرفته است.

افراط و تفریط ما ایرانیان در استفاده از شبکه های اجتماعی و موبایلی ثابت شده است در حالی که برخی ها از این راه پول در می آورند، برخی ها زندگی روز مره خود را می گذرانند، برخی ها دوست پیدا می کنند و برخی ها هم دوست خود را از دست می دهند!

اما از حق نگذریم به طور کلی عواملی همچون سرعت بالا و قابلیت های بسیار زیاد نسبت به سایر اپلیکیشن های پیام رسان، این نرم افزار را در بین ایرانیان محبوب ساخته است؛ اما آیا امنیت کافی را برای مخاطب خود محیا ساخته است؟!

اگر واقع بینانه به آن بنگریم خواهیم دانست که تلگرم یک شبکه آمریکایی - صهیونیستی است و اگر کمی بر آن تامل داشته باشیم پی خواهیم برد که جیب ایرانیان تنها بانکی است که مدیر تلگرام از آن استفاده بهینه می کند.

درواقع با این حساب باید دانست که تلگرام یک هواپیمای کاغذی سفید رنگ در آسمانی آبی نیست بلکه یک اپلیکیشن شناسایی مخفی کار است که می خواهد با نفوذ در عمق سخت افزار و نرم افزار کاربران اطلاعات آنان را رصد و تخلیه نماید.

اکنون با فیلترینگ تلگرام در پی اغتشاشات اخیر، فرصت مناسبی است تا این یار دیرینه و در عین حال جاسوس و مضر را ترک کنیم و در فضایی سالم، امن و بدون تهدید دشمن سیر کنیم؛ شبکه های موبایلی ایرانی؛ شاید این نرم افزار ها ظرفیت و کارایی تلگرام را نداشته باشد ولی امنیت و عِرق ملی ما ایرانی ها ما را بر این وا می دارد که به داشته هایمان توجه کنیم.

اپلیکیشن های متعدد داخلی در ایران نیز در حال فعالیت می باشند که علاوه بر سرعت و ایمنی بسیار بالا امکانات فراوانی را نیز دارا هستند؛ ۱- نرم افزار های گپ فارسی در بازار۲- ساینا ۳- بیسفون ۴- دیالوگ ۵- قاصدک ۶- انـار ۷- ایـ ـچت ۸- ندافون همراه 9-سلام ۱۰- فانوس ۱۱- نزدیکا ۱۲ - ابرک ۱۳- موبازی ۱۴- شمسه ۱۵- تی ان تی وپ ۱۶- گپ و گپ 17- سروش 18 آی گپ از جمله نرم افزار هایی هستند که بیشترین امنیت و کارایی را در برابر پیام رسان های خارجی و جاسوس دارند.

امید است با انسداد پیام رسان تلگرام در ایران شاهد ارتقا پیام رسان های موجود و یا ابداع پیام رسان با کیفیت بسیار بالا و بکارگیری در حجم وسیع ایرانیان باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد