سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 74192
|
00:22 - 1396/10/16
نسخه چاپی

کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد:

قاچاق ریشه کن نشود، مشکل گرانی، تولید و اشتغال جوانان حل نخواهد شد

	قاچاق ریشه کن نشود، مشکل گرانی، تولید و اشتغال جوانان حل نخواهد شد
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: دولت می بایست برنامه مدون و قابل توجیهی برای ریشه کن کردن قاچاق داشته باشد، چرا که مشکلات روز مره این روز های کشور از جمله گرانی، تولید و اشتغال جوانان در گرو ریشه کن کردن این امر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، کامیار عابدینی کارشناس علوم اقتصاد طی گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کوثرخبر اظهار کرد: نباید قاچاق را ناچیز تصور کرد، سودجویان بسیاری از این راه باعث شده اند تولید و اشتغال در کشور به مرحله عملیاتی خود نرسد.

وی ادامه داد: دولت نیز می بایست برنامه مدون و قابل توجیهی برای ریشه کن کردن قاچاق داشته باشد، چرا که مشکلات روز مره این روز های کشور از جمله گرانی، تولید و اشتغال جوانان در گرو ریشه کن کردن این امر است.

این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: برخی مواقع دیده می شود که دولت نیز با واردات بی رویه به بازار موجب کاهش نرخ تولید و اشتغال شده و از سویی چون قاچاق و دلالان اقتصاد نیز بازار تولید و واردات را قبضه کرده اند، تولید کنندگان بیکار و در نتیجه نرخ اشتغال کشور افزایش می یابد؛ به عبارتی واردات بی رویه و قاچاق دو عامل اصلی افزایش بیکاری و گرانی در کشور هستند.

 عابدینی گفت: با اینکه اصل مهم اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر انقلاب مطرح شده است ولی ظاهراً مسئولان اراده جدی برای ریشه کن کردن فساد قاچاق از خود نشان نمی‌دهند؛ این موضوع زمینه ساز ورود کالاهای قاچاق از مبادی مختلف شده است تا تولیدات بنجل غربی و شرقی موجب از بین رفتن حس اعتماد و اطمینان مردمی نسبت به کالای ایرانی شود.

وی افزود: متاسفانه تولید کنندگان ایرانی برای اینکه تولیدات خود را به فروش برسانند اقدام به درج برچسب کشور های غربی بر روی کالای خود می کنند، آسیبی که تولید کشورمان را تهدید می کند مهمتر از موضوع رکود و تورم است؛ بی شک عدم حمایت لازم از تولیدات داخلی باعث شده است که کالاهای خارجی به یک برند در کشور ایران تبدیل شود و این ناقض شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال مد نظر رهبری است.

عابدینی ادامه داد: اعتراض مردم نسبت به مشکلات اقتصادی و گرانی‌ها با فتنه گری متفاوت است، اعتراض مردم ما به عدم ایجاد اشتغال، رفع بیکاری و حل گرانی توسط مسئولان امر است؛ اگر دولتمردان ما به توصیه‌های رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی عمل کنند مشکلات اقتصادی و بیکاری و طلاق و اعتیاد نیز رفع می‌شود. 

کارشناس مسائل اقتصادی در پایان گفت: امروز وظیفه قوه مجریه این است که اهتمام جدی نسبت به اشتغال، اقتصاد و مبارزه با فساد اداری، قاچاق و تبعیض داشته باشد و ما با جدیت تمام این مباحث را مطالبه می‌کنیم.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد