سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 74267
|
01:11 - 1396/10/19
نسخه چاپی

واکاوی علت اصلی اعتراضات و سوء استفاده ضدانقلاب از حق مطالبه گری مردم

واکاوی علت اصلی اعتراضات و سوء استفاده ضدانقلاب از حق مطالبه گری مردم
کشور سرافراز ما ایران توسط دشمنان نظام از دیرباز شاهد فتنه، تهدید و تحریم بوده است و در مقابل، مردم این سرزمین هنوز پس از گذشت 40 سال هویت اسلامی - ایرانی خود را حفظ کرده اند، اما همانطور که اغتشاشات اخیر اولین آشوب نبود، بی شک آخرین فتنه نیز نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، تجمع اعتراض آمیز هفته گذشته برخی از مردم که با سوء استفاده ضدانقلاب و منافقین و همینطور کشور های غربی و شرقی چهره آشوب و اغتشاش به خود گرفت، تلنگری بود برای همه اقشار مردمی خصوصاً دولتمردان و دستندرکاران نظام اسلامی.

کشور سرافراز ما ایران توسط دشمنان نظام از دیرباز شاهد فتنه، تهدید و تحریم بوده است، به عبارتی اقتدار و پیشرفت روز افزون این کشور اسلامی باعث شده است تا دشمنان نگذارند که ایران سند توسعه ملی را در داخل کشور به ثبت رسانده و پیشرفت کند.

اما در مقابل این هجمه ها، مردم این سرزمین هنوز پس از گذشت 40 سال هویت اسلامی - ایرانی خود را حفظ کرده اند و نگذاشته اند که ضد انقلاب و منافقین خواسته های خود را که همانا براندازی نظام اسلامی است عملیاتی کنند.

اگر کمی واقع بینانه به این موضوع بنگریم می بینیم که تهدید و تحریم از سوی دشمنان غدّار داخلی و خارجی امری بدیهی است چرا که ماهیت استکباری آنان تغییر نخواهد کرد و در هر صورت بر دستاوردها و آرمان های انقلاب اسلامی دندان تیز می کنند.

بی شک اغتشاشات اخیر اولین آشوب نبود و آخرین فتنه نیز نخواهد بود؛ اما چگونگی تشکیل این اعتراضات و تبدیل آن به اغتشاش و آشوب و ضرر به بیت المال، مهمترین مسئله ای است که می توان آن را واکاوی کرد.

سعید شمس، کارشناس مسائل اقتصادی در خصوص کاربرد اقتصاد بر پایداری جامعه به خبرنگارکوثرخبراظهار کرد: رمز اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، داشتن نگاه ملی و ترجیح منافع ملی بر منافع جناحی و فردی است و راه دیگری جز این وجود ندارد.

وی افزود: تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیازمند تغییر نگرش‌های مدیران است، تا زمانی که این اتفاق نیفتد، موفقیتی به دست نخواهیم آورد، اعتراضات به حق مردمی که از سوی دشمنان تبدیل به اغتشاش شد، دستاورد بی توجهی به وضعیت اقتصاد و معیشت اقشار متعدد جامعه بود.

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: مغفول ماندن شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال اینک بیش از پیش حس می شود، یقین داریم که رهبر انقلاب نیز در سال 97 همچون سال های گذشته دغدغه معیشت و اقتصاد مردمی را خواهند داشت و همواره بر عملکرد اقتصادی مسئولان تاکید خواهند کرد؛ پس انتظار می رود مسئولان با اتکا به سیاست های اقتصاد مقاومتی بیش از پیش رونق اقتصادی را برای رفع معضلات معیشت مردم تدارک ببینند.

شمس اضافه کرد: برخی فرض می‌کنند که باید همیشه دولت پاسخگو باشد، همیشه این گونه نیست خود مردم در حوزه صنایع تبدیلی و عرصه های 12 گانه و بخش خصوصی نیز در سرمایه گذاری های خرد و کلان می توانند بازوان پرتوان دولت در امر اقتصاد و اشتغال باشند؛ هر مجموعه ‌ای باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.

وی یادآور شد: نتیجه می گیریم که در یک جامعه معیشت مردم و اوضاع اقتصادی کشور مهمترین ارکان ماندگاری و پایداری آن جامعه است و اگر این ارکان جنبه انفعال به خود بگیرد جامعه نیز رو به افول خواهد رفت.

شمس در پایان به افزایش آگاهی جوانان اشاره کرد و گفت: وقوع اغتشاشات به دلیل عدم آگاهی درست و نیز ارائه اطلاعات هدایت شده از طرف کشورهای بیگانه است، باید افزایش آگاهی جوانان صورت گیرد تا از تکرار این حوادث جلوگیری شود.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد