سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 74391
|
22:48 - 1396/10/23
نسخه چاپی

جاده نفرین شده گیوی - خلخال!

 جاده نفرین شده گیوی - خلخال!
راه ارتباطی گیوی - خلخال که جزو قدیمی ترین جاده در جنوب استان اردبیل محسوب می شود، متاسفانه پس از گذشت بیش از 30 سال به دلیل عدم توجه مسئولان امر حوزه استحفاظی شهرستان خلخال، نارضایتی مسافران و رانندگان این مسیر را موجب شده و در عین حال روند بهبود و توسعه اقتصادی - گردشگری منطقه را مختل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، سالهاست که جاده گیوی - خلخال در جنوب استان اردبیل محل تردد میهمانان و مسافرین اقصی نقاط کشور و گردشگران مسیر جاده سرچم و استان است؛ این محور ارتباطی به رغم ارتباط با استان گیلان  و برخورداری از استراتژی گردشگری،اما جاده دسترسی مناسب و استاندارد ندارد.

از سویی با افتتاح جاده فیروز آباد - خلخال از مسیر ترانزیتی سرچم، گیوی در بن بست راه ارتباطی قرار گرفته و چون مسیر گیوی خلخال از وضعیت مناسبی برای تردد برخوردار نیست همه گردشگران و مسافرین از مسیر سرچم، گیلان و مرکز استان اردبیل از مسیر تازه افتتاح شده فیروز آباد - خلخال تردد می کنند و این امر محرومیت بیشتر، عقب ماندگی اقتصادی، مهاجرت و بیکاری را برای مردم 22 هزار نفری کوثر(گیوی) به ارمغان آورده است.

به گزارش کوثرخبر، بیش از 30 سال از آسفالت جاده گیوی - خلخال می گذرد و در حالی که شهرستانهای کوثر و خلخال به طور مشترک از این جاده استفاده میکنند، اما مسئولان امر حوزه استحفاظی خلخال نسبت به آسفالت حوزه استحفاظی خود اقدام نکرده و موجبات نارضایتی مسافران و گردشگران را فراهم ساخته است.

بر اثر تردد بیشتر و همچنین عدم رسیدگی مسئولین امر، آسفالت جاده از بین رفته و تنها سنگ ریزه های برنده که تایر، جلوبندی و کمک فنر های خودروها را از بین می برد نمایان است، نکته جالب در این مقوله این است که کارخانه آسفالت شهرستان خلخال هم در این جاده نفرین شده فعالیت می کند!

در مقابل، مسئولان امر حوزه استحفاظی شهر گیوی هم صخره های غول پیکر مسیر را لق گیری و ترانشه برداری کرده و هم مسیر مربوط به حوزه استحفاظی خود را آسفالت کرده اند که قابل ستایش است.

به گزارشکوثرخبر، امیدواریم این آسفالت 30 ساله که دیگر "تقریباَ هیچ" از آن باقی مانده است، مورد توجه مسئولین شهرستان خلخال قرار گیرد تا موفقیت های بسیاری در عرصه گردشگری، اقتصادی و صنعتی برای اهالی هر دو منطقه مهیا شود؛ چرا که گیوی خلخال از دیرباز دویار جدانشدنی بوده و در تصمیمات حساس کشوری و استانی با اتحاد در برابر مسائل و مشکلات منطقه ای پیش قدم بوده اند.

 
جاده نفرین شده گیوی - خلخال!
جاده نفرین شده گیوی - خلخال!

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد