سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 74424
|
22:54 - 1396/10/24
نسخه چاپی

هشدار فرماندار کوثر درباره وضعیت مصرف آب

هشدار فرماندار کوثر درباره وضعیت مصرف آب
فرماندار کوثر گفت:با توجه به شرایط خشکسالی، کاهش بارندگی، افت منابع آب زیرمینی و وضعیت اسفبار بارش های سالجاری در سطح شهرستان اگر در مصرف آب خود دقت نکنیم، در سال های آینده امکان کاهش منابع آبی و همچنین جیره بندی آب شرب در سطح شهرستان وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ماعلیرضا علیپور امروز در گفت و گو با خبرنگارکوثرخبراظهار کرد: ذخیره آب پشت سد گیوی تقریباً به 8 میلیون متر مکعب در سالجاری رسیده است.

وی ابراز کرد: با توجه به شرایط خشکسالی، کاهش بارندگی، افت منابع آب زیرمینی و وضعیت اسفبار بارش های سالجاری در سطح شهرستان اگر در مصرف آب خود دقت نکنیم، در سال های آینده امکان کاهش منابع آبی و همچنین جیره بندی آب شرب در سطح شهرستان وجود دارد.

فرماندار کوثر فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از طریق رسانه های مجازی و پایگاه های خبری را موثر خواند و گفت: کشاورزان و بهره برداران منابع آب را در این زمینه باید آگاه کرد؛ استفاده مردم از آب شرب می بایست بر اساس اصلاح الگوی مصرف باشد و کشاورزان حدالامکان از آبیاری سنتی در مزارع خود خودداری کنند.

علیپور افزود: متاسفانه بسیاری از مصرف کنندگان الگوی مصرف آب را در بخش های کشاورزی، صنعت، خدمات و شرب رعایت نمی کنند، گیوی با ایجاد و احداث سد گیوی هنوز عمق بحران و کمبود آن را درک و احساس نکرده اند اما با وجود کمبود منابع آبی باید در جریان آن قرار بگیریم.

وی ضمن هشدار در مصرف بهینه آب بخصوص در بخش کشاورزی گفت: باید در مصرف آب مدیریت کرده و الگوی مصرف را رعایت کنیم تا از بحران آب نجات پیدا کنیم.

رئیس شورای برنامه ریزی شهرستان کوثر در پایان اظهار امیدواری کرد: با وجود اینکه یک ماه از فصل زمستان بدون بارش برف و باران سپری شده است ولی امیدواریم که در روز های آینده شاهد نذورات الهی باشیم.

انتهای پیام /

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد