سرویس: ایران
کد خبر: 746
|
10:27 - 1391/08/06
نسخه چاپی

شاخص بورس قله 31 هزار واحدی را هم فتح کرد

شاخص بورس قله 31 هزار واحدی را هم فتح کرد
شاخص بورس 4 روز بعد از حضور در ارقام بیش از 30 هزار واحدی، دقایقی پیش با رشد 283 واحد دیگر قله 31 هزار واحدی را هم فتح کرد تا روند رکوردهای شکنی بازار سهام ادامه یابد.

به گزارش سبلانه به نقل از فارس،شاخص بورس بازار سهام کشور در حالی بعد از گذشت حدود 17 ماه عدم رشد، از 21 مرداد به این سو با سیر صعودی ابتدا آرام و سپس شتابان جهش ارقام مواجه شده و رکوردهای تازه‌ای را به جا گذاشته است که دقایقی پیش موفق به عبور از خط مقاومت 31 هزار واحدی و ثبت رکوردی دیگر شد.

براساس این گزارش این اتفاق در یک ساعت اول معاملات و با جهش 283 واحدی شاخص و به مدد افزایش بهای سهام شرکت‌هایی چون فولادمبارکه، سرمایه گذاری غدیر،پالایشگاه بندرعباس،نفت وگاز پارسیان،بانک ملت،سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، پتروشیمی پردیس، مخابرات و غیره رخ داد.

این در حالی است که شاخص بورس بعد از ورود به کانال‌های 27 تا 29 هزار واحدی در 5 و 7 مهرماه، مدتی با نوسان مواجه شد تا اینکه در 30 مهر ماه با جهش 218 واحد موفق شد برای نخستین بار قله 30 هزار واحدی را هم فتح کند. حال4 روز کاری بعد از این رویداد، این متغیر مهم قله 31 هزار واحدی را فتح کرد تا میانگین بازدهی بازارسهام در 8 ماه اخیر سال به حدود 20 درصد برسد.

اما با توجه به عدم رشد قیمت سهام اغلب شرکت ها و شاخص بورس در سال گذشته و 5 ماه اول سال و همچنین افزایش نرخ تورم و کاهش ارزش ریال و با در نظر گرفتن زیان های گذشته، هنوز بسیاری از سهامداران نتوانسته اند به سود مناسبی دست یابند و حداکثر قادر به جبران درصدی از زیان شده اند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد