سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 74630
|
00:00 - 1396/11/03
نسخه چاپی

کارشناس مسائل اقتصادی:

نوسانات کالا و ارز باعث خالی شدن جیب مردم شد/ دولت، فضای کسب و کار را با همکاری بخش خصوصی بهبود دهد

نوسانات کالا و ارز باعث خالی شدن جیب مردم شد/ دولت، فضای کسب و کار را با همکاری بخش خصوصی بهبود دهد
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: نوسانات کالاهای اساسی، ارز، رکود و تورم حاکم بر بازار باعث خالی شدن جیب مردم بخصوص تولید کنندگان شده است، حتی متقاضیان وام های تولیدی و اشتغالزایی پس از اخذ وام توانایی پرداخت اقساط آن را به بانک ها ندارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، سعید شمس، کارشناس اقتصادی طی گفتگو با خبرنگار کوثرخبر اظهار کرد: بهبود فضای کسب و کار با  توجه به شرایط شهرستان کوثر از اولویت های مهم است که می طلبد مسئولین بانک ها و ادارات با متقاضیان اشتغال همکاری های لازم و نحوه اعطای اعتبارات را داشته باشند.

وی ادامه داد: اما موضوع تنها به شناسایی متقاضیان وام های اقتصادی و تولیدی و یا ارائه خدمات و تسهیلات بانکی به کارآفرینان نیست؛ بلکه نحوه رونق بخشی به کسب و کار، طریقه بازاریابی و همینطور حمایت های بخش خصوصی و دولتی از آن کسب و کار است که در این اوضاع اسفبار تولید و اشتغال بهترین و موثرترین راهکار است.

کارشناس مسائل اقتصادی خاطر نشان کرد: متاسفانه نوسانات کالاهای اساسی، ارز، رکود و تورم حاکم بر بازار اکثر فرصت ها و ایده ها را از کارآفرینان گرفته و باعث خالی شدن جیب مردم به هخصوص تولیدکنندگان شده است، حتی متقاضیان وام های تولیدی و اشتغالزایی پس از اخذ وام خود اشتغالی، توانایی پرداخت اقساط آن را به بانک ها ندارند؛ از سویی کارگاه های تولیدی و اشتغالزایی متقاضیان نیز در سایه نبود نقدینگی ورشکست می شود.

شمس اضافه کرد: با این شرایط و بدون در نظر گرفتن آینده کاری و نحوه بازاریابی و بهود کسب و کار، اقتصاد منطقه که تولید و اشتغال و ... به آن بستگی دارد، متضرر می شود و در پی آن معضلات اجتماعی چون اعتیاد، بیکاری، مهاجرت و ... به وجود می آید که شهرستان کوثر از جمله آن شهرستان هاست که چنین تضرری را متوجه شده است.

وی در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید بر اهمیت اشتغال جوانان در جامعه اضافه کرد: ارائه طرح دولت برای اشتغال فراگیر فرصت مناسبی برای متقاضیان شغل در شهرستان کوثر است که امیدواریم مسئولان امر فضای کسب و کار را با تکیه بر اقتصاد مقاومتی در راستای تقویت تولید و اشتغال  بهبود بخشند؛ مردم این شهرستان نیز می بایست فرصت پیش آمده را غنیمت شمرده و طرح های مورد نظر را به دستگاه های تخصصی ارائه کرده و از خدمات و تسهیلات مربوطه بهره مند شوند.

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: مسئولان اجرایی شهرستان و یا استان می توانند با بهره گیری از کارشناسان خود یا کارشناسان بیرون از سیستم اداری با شناسایی نقاط ضعف و قوت منطقه کارآفرینان و تولید کنندگان را بیش از پیش راهنمایی کنند.

شمس در پایان اظهار کرد: امر مشورت در حوزه اقتصاد و برگزاری جلسات هم اندیشی با کارشناسان در خصوص رفع معضلات اجتماعی و اقتصادی، مهمترین مقوله ای است که می بایست دولتمردان در این اوضاع نابسامات تحریم و تهدید به آن توجه داشته باشند.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد