سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 74670
|
09:43 - 1396/11/04
نسخه چاپی

کارشناس مسائل اجتماعی:

افسردگی و استرس ارمغان این روز های اقتصاد بی پایه

افسردگی و استرس ارمغان این روز های اقتصاد بی پایه
کارشناس مسائل اجتماعی گفت: افسردگی و استرس یکی از دلایل به وجود آمدن آسیب ها و چالش های اجتماعی، فرهنگی است که متاسفانه این روز ها وضعیت اقتصادی کشور چون معیشت مردم را تحت الشعاع قرار داده، نامیدی را بین اقشار متعدد مردم به ارمغان آورده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،حجت الاسلام والمسلمین امینی در گفتگو باکوثرخبر، با تاکید بر ضرورت تقویت باورهای دینی در جامعه با توجه به افزایش معضلات و آسیب های اجتماعی، اظهار کرد: تقویت باورهای دینی مردم موتور محرک اعتقاد و ارزش های دینی است، در نتیجه سدی استوار در برابر هجمه ها و ترفند های خصمانه دشمنان است.

وی ایجاد نشاط و امید در جامعه را از راهکارهای مهم مبارزه با آسیب های اجتماعی عنوان کرد و افزود: افسردگی و استرس یکی از دلایل به وجود آمدن آسیب ها و چالش های اجتماعی، فرهنگی و ... است که متاسفانه این روز ها وضعیت اقتصادی کشور چون معیشت مردم را تحت الشعاع قرار داده، نامیدی بین اقشار متعدد مردم به ارمغان آمده است.

کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی، آسیب های فضای مجازی، تبعیض و عدم احیای حقوق شهروندی را از دیگر مسائل و مشکلات مردمی عنوان کرد و افزود: کارگروه های اجتماعی و توانمند سازی نخبگان و فعالیت روز افزون مسئولان فرهنگی در حوزه های متعدد می تواند بازوان قوی در برابر اینگونه مسائل باشد.

وی ادامه داد: اینجور نباشد که حرف و عمل مسئولین یا دیگر تشکل ها یکی نباشد، اقدام و عمل، رکنی که رهبر انقلاب از آن یاد کرده اند می بایست در هر برهه از زمان کاربرد داشته باشد.

امینی با تاکید بر اینکه برآورد وضعیت و ارائه راهکار برای رفع معضلات اجتماعی تنها وظیفه دستگاه اجرایی یا دیگر نهاد ها و ارگان ها نیست، اظهار کرد: برای موفقیت در مبارزه با فساد، تبعیض، مواد مخدر، آسیب های فضای مجازی، بیکاری، باید علاوه بر مسئولان، مطبوعات و مردم نیز احساس مسئولیت کرده و در این راستا تلاش کنند. 

وی در پایان تاکید کرد: برای حمایت های حقوقی و اجتماعی از افراد در برابر آسیب های اجتماعی بخصوص امر اعتیاد، لازم است پس از درمان مبتلایان مواد مخدر و انواع روان گردان در زمینه اشتغال، اوقات فراغت، ارائه خدمات مشاوره و پزشکی برای بهبودیافتگان و خانواده های آنها اقدامات شایسته ای صورت گیرد.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد