سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 74688
|
01:06 - 1396/11/05
نسخه چاپی

کارشناس مسائل اقتصادی؛

استفاده بهینه از داشته های داخلی و توسعه و تعالی آن مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است

استفاده بهینه از داشته های داخلی و توسعه و تعالی آن مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: استفاده بهینه از داشته های داخلی و توسعه و تعالی آن مصداق بارزی از اقتصاد مقاومتی است، به فرض اگر بتوانم با توجه به بحرانی بودن آب منطقه استفاده درست و مصرف بهینه از آن را در خانواده‌ها ایجاد کنیم، خود یک گفتمان سازی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،فرامرز شفقت، کارشناس اقتصادی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگارکوثرخبربا اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی موتور محرک همه موفقیت ها در عرصه های داخلی و خارجی است، اظهار کرد: سیاست اقتصاد مقاومتی، بحث جدیدی نیست، بارها و بارها و طی سال های گذشته از سوی رهبر انقلاب مطرح شده است اما باید دید که این سیاست به چه دلیل هنوز مغفول مانده است.

وی ادامه داد: همه دست اندرکاران ،مسئولان ادارات، نهاد ها و ... از مقاوم کردن اقتصاد سخن می گویند، حرکاتی در این خصوص انجام یافته ولی متاسفانه حرف و عمل آنان یکی نبوده و در نتیجه اقتصادی بی پایه در برابر هجمه ها و تحریم ها بنا شده است.

این کارشناس مسائل اقتصادی افزود: رویکرد اقتصاد مقاومتی مبنی بر دخل و خرج یا همان معیشت مردم بوده و لازمه توانمند سازی و همینطور فرهنگ سازی از سوی مردم و مسئولان در سطح جامعه است.

شفقت با بیان اینکه اقتصاد درون زا بی شک با پرداختن به مسائل تولیدی و ... محقق خواهد شد، این نباشد که حتی خلال دندان و مسواک وارد کنیم، گرچه وضعیت اقتصادی کشور مناسب نیست ولی مسئولان امر می بایست حداقل تلاش کنند کالاهای بی اساس را که بر تولید ملی لطمه وارد می کند، وارد کشور نکنند.

وی با اشاره به تبیین سیاست ها و رویکرد های اقتصاد مقاومتی بین اقشار مردم بخصوص جوانان، گفت: به عنوان مثال اگر بتوانم با توجه به بحرانی بودن آب منطقه استفاده درست و مصرف بهینه از آن را در خانواده‌ها ایجاد کنیم، خود یک گفتمان سازی است؛ استفاده بهینه از داشته های داخلی و توسعه و تعالی آن مصداق بارزی از اقتصاد مقاوتی است.

کارشناس مسائل اقتصادی با تأکید بر اصلاح  فرهنگ‌ها، گفت: اهمیت گفتمان اقتصاد مقاومتی به‌مراتب از اصل اقتصاد مقاومتی بیشتر است  که در این زمینه اصحاب رسانه و مطبوعات می‌توانند جریان سازی کنند.

انتهای پیام/

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد