سرویس: بیله سوار
کد خبر: 74736
|
20:57 - 1396/11/06
نسخه چاپی

استاندار اردبیل مطرح کرد؛:

ایجاد "منطقه آزاد" در بیله سوار در گرو همکاری مردم و مسئولان/ تلاش می کنیم راه آهن در بیله سوار عملیاتی شود

ایجاد "منطقه آزاد" در بیله سوار در گرو همکاری مردم و مسئولان/  تلاش می کنیم راه آهن در بیله سوار عملیاتی شود
استاندار اردبیل گفت: همکاری مردم جهت ارایه اراضی محدوده منطقه آزاد تجاری با شوراهای شهر و مسئولان شهرستانی بسیار مهم و ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازصبح مغان، اکبر بهنام جو استاندار اردبیل بعد از ظهر امروز جمعه در بدو ورود به شهرستان بیله سوار با حضور در گمرک و پایانه مرزی این شهرستان ضمن تبریک روز جهانی گمرک، از بخش های مختلف این پایانه بازدید کرد.

بهنام جو در جمع مسئولان شهرستان بیله‌سوار در خصوص محدوده منطقه آزاد تجاری نیز گفت: همکاری مردم جهت ارایه اراضی محدوده منطقه آزاد تجاری با شوراهای شهر و مسئولان شهرستانی بسیار مهم و ضروری است و تصویب منطقه آزاد تجاری شهرستان بیله سوار را در مسیر توسعه و رشد قرار خواهد داد.

وی گفت: محدوده منطقه ازاد تجاری در شهرستانهای بیله سوار، پارس اباد و گرمی مشخص شده است و باید این محدوده واقع در نقشه مناطق آزاد از طریق واگذاری برخی اراضی کشاورزی تعیین و عملیاتی شود.

بهنام جو با تقدیر از تلاش های صورت گرفته از سوی مسئولان در زمینه های مختلف به موضوع احداث راه آهن نیز تاکید کرد و گفت: تمامی تلاشها صورت خواهد گرفت تا اجرای راه اهن در بیله سوار در راستای تامین اهداف ایجاد منطقه آزاد تجاری عملیاتی شود.

گفتنی است در این بازدید، به موضوع واگذاری بخشی از اراضی کشاورزی واقع در مسیر بیله سوار تا روستای بابک به وسعت حدود 450 هکتار به منظور احداث راه آهن و ساخت بناهای مورد نیاز منطقه آزاد تاکید شد و قرار شد شورای شهر و فرمانداری نسبت به توجیه کشاورزان به منظور نحوه واگذاری اراضی اقدام کنند.

به گزارش صبح مغان طبق نقشه منطقه آزاد تجاری، برای محدوده منطقه آزاد شهرستان بیله سوار در این طرح در مسیر گمرک به طرف روستای بابک، مقدار ۴۵۰  تا ۵۰۰هکتار زمین بصورت یکدست نیاز است.

در این محدوده زمین های کشاورزی است که نیازمند همراهی صاحبان آن زمین ها بوده تا پروسه محدوده منطقه آزاد تجاری تکمیل شود.

این زمینها باید یکدست در اختیار منطقه آزاد قرار گیرد و در قبال این زمین ها شرایط و مزیتهایی هم برای صاحبان مزارع محدوده منطقه آزاد در نظر گرفته شده است که بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد