سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 74741
|
23:47 - 1396/11/06
نسخه چاپی

عدم تزریق بودجه به پروژه های ناتمام کوثر/ پروژه هایی که تاریخی شدند

 عدم تزریق بودجه به پروژه های ناتمام کوثر/ پروژه هایی که تاریخی شدند
کوثر جزو شهرستان های محروم منطقه است که چندین پروژه حیاتی و تاثیر گذار و البته نیمه کاره را در دل پر درد و رنج خود جای داده است؛ پروژه هایی که بعضا با گذشت بیش از 15 سال از کلنگ زنی، نه تنها از اتمام آنها خبری نیست بلکه ، چندسالی است اعتبار یک ریالی دریافت می کنند تا ردیف بودجه ملی شان قطع نشود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، قصه تلخ و غم انگیز سد گیوی از همان آغازین روزهای کلنگ زنی آغاز شد تا روزی که اهالی پس از گذشت 15 سال هنوز هم به امید افتتاح این پروژه به کشاورزی در مزارع خود بپردازند؛ پس از سالها ساختمان سد به اتمام رسید درحالی که نقش اصلی و مهم در ارائه خدمات به کشاورزان بهره مندی از شبکه زهکشی و پایاب سد است.

در برنامه بودجه سه سال اخیر دولت برای پروژه پایاب سد گیوی در سال95، یکصد هزار تومان، در سال 96 یک ریال و در سال 97 نیر یک ریال آن هم برای قطع نشدن ردیف بودجه این پروژه ملی اختصاص یافته است.

مسکن مهر 51 واحدی منطقه 2 شهری گیوی نیز ماجرای اسفباری چون سد گیوی دارد؛ چرا که این پروژه مردمی از زمان دولت دهم نیمه کاره بوده و با پیشرفت فیزیکی 40 درصدی بیش از 8سال است که تعیین و تکلیف نشده است.

این درحالی است که در سال های گذشته چندین بار مسئولین امر جلساتی را در خصوص تحویل واحد ها به متقاضیان و یا تعیین و تکلیف واحد های نیمه کاره برگزار کرده اند.

تحویل این واحد ها به کمیته امداد جهت ارائه به مددجویان این نهاد نیز بلاتکلیف مانده است.

به هر حال شهرستان کوثر جزو شهرستان های محروم منطقه است که چندین پروژه حیاتی و تاثیر گذار و البته نیمه کاره را در دل پر درد و رنج خود جای داده است که انتظار می رود برای پیشرفت منطقه با همت و حرکت جهادی مسئولین به بهره برداری برسند.

عدم تکمیل پروژه تصفیه خانه گیوی پس از پنج سال و اندی، این پروژه نیز علیرغم بازدید های مستمر مسئولین استانی و شهرستانی، به کندی عملیات اجرایی خود را انجام می دهد.

http://kosarkhabar.ir/sites/default/files/fullimages/1395/12/21/photo_2017-03-11_10-14-12.jpg

تنها شهرک صنعتی شهرستان کوثر نیمه تعطیل بوده (تنها فعالیت چند نجار در شهرک صنعتی) و عدم استقبال سرمایه گذاران بخش خصوصی و دولتی یقیناً این شهرک صنعتی را در آینده نزدیک به اغما فرو خواهد برد.

 

نتیجه تصویری برای شهرک صنعتی شهر گیوی

عدم تکمیل کارخانه پرلیت کوثر پس از نزدیک به 5سال؛ شنیده حاکیست که عملیات خاکبرداری و تمهیدات استقرار ماشین آلات این کارخانه در حال انجام است، ولی در این مدت مدیران و دست اندرکاران شرکت عمران مومان چابهار حرکت لاکپشتی را در انجام عملیات مربوط به کارخانه پرلیت در دستور کار قرار داده اند.

نتیجه تصویری برای کارخانه پرلیت کوثر

عدم آغاز به کار کارخانه کلنگ زنی شده یونگول بتن گیوی پس از 3سال؛ این کارخانه که قول اشتغالزایی 300 نفره داشت در آخرین ماه های کاری دکتر جعفری، نماینده کوثر و خلخال و با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل کارخانه یونگول بتن و برخی از مسئولین استانی و شهرستانی صورت گرفت و هم اکنون از این کارخانه تا زمینی صاف قابل مشاهده است.

نتیجه تصویری برای یونگول بتن گیوی

سرانجام مبهم کارخانه نورد فولاد پس از 5 سال؛ محل احداث نورد فولاد در حاشیه جاده گیوی - اردبیل می باشد که تا به حال نام و عنوان این کارخانه تنها بر روی کاغذ ذکر شده و هیچ اقدام عملیاتی در این مدت زمان صورت نگرفته است.

عدم تکمیل تنها هتل نیمه کاره شهر گیوی؛ این هتل در دو هزار و هشتصد متر مربع زمین احداث و عملیات اجرایی آن از سال 1385 آغازشده است. برای احداث این هتل تاکنون یک میلیارد و 670 میلیون ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده است که ضرورت دارد مسئولین استانی و شهرستانی با مشارکت بخش خصوصی برای تکمیل این پروژه مساعدت های لازم را انجام دهند.

هزینه چند ده میلیونی به ساختمان دولت و نیمه کاره رها شدن این پروژه از دوران دولت دهم و یازدهم

نتیجه تصویری برای ساختمان دولت در شهر گیوی

به گزارش کوثرخبر، پروژه هایی که از سالهای دور در شهرستان کوثر آغاز به کار شده ولی با تزریق اعتبارات قطره چکانی راه به جایی نبرده اند عبارت اند از؛ پایاب سد گیوی، تصفیه خوانه گیوی، هتل گیوی، مسکن مهر 51 واحدی گیوی، رکود شهرک صنعتی شهر گیوی، ساختمان دولت در گیوی، سد های معیشتی 5 روستای بزرگ شهرستان کوثر که مطالعات اولیه آنها 6 سال پیش به اتمام رسیده است، و دهها موارد گردشگری، صنعتی، دامداری و دامپروری و کشاورزی که قطعاً پیشرفت های اقتصادی، کشاورزی، صنعتی و ... منطقه را موجب خواهد شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد