سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 74799
|
23:57 - 1396/11/08
نسخه چاپی

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوثر:

قرارگاه نماز جمعه جوانان را در برابر ویروس های اجتماعی واکسینه می‌کند

قرارگاه نماز جمعه جوانان را در برابر ویروس های اجتماعی واکسینه می‌کند
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوثر گفت: در قرارگاه نماز جمعه زمینه ای را مهیا ساخته ایم که جوانان بتوانند در یک فضای امن و آرام ابتکارات و خلاقیت های خود را به منصه ظهور برسانند و در واقع در برابر ویروس های فکری فرهنگی و اجتماعی واکسینه شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، حجت السلام والمسلمین بیگی در گفتگو با خبرنگارکوثرخبربا اشاره به تبیین امر دین و فرهنگ بین جوانان و جذب حداکثری این قشر از جامعه به نماز جمعه، اظهار داشت: با هماهنگی و اقدامات انجام یافته در این خصوص، هر هفته قرعه کشی سفر به مشهد مقدس برای 2 نفر و هر ماه قرعه کشی سفر به کربلای معلی برای یک نفر بین نماز گزاران صورت می گیرد.

وی ادامه داد: این اقدام ستاد نماز جمعه شهرستان منجر به تشویق اقشار متعدد مردمی برای حضور در صفوف نماز جمعه شده است، ترویج اقامه نماز، برگزاری برنامه های فرهنگی با محوریت مساجد و تبیین دستاورد های انقلاب اسلامی مبنی بر موجودیت مساجد از جمله دیگر اقدامات شایسته در خصوص تبیین اصل فرهنگ و دین است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوثر بیان کرد: مسئولان فرهنگی می بایست در برنامه های مناسبتی، ملی و انقلابی از حضور جوانان منطقه استفاده کرده و برنامه ها را با محوریت خود جوانان به مرحله اجرا برسانند؛ کم و کاستی های امر فرهنگ، ورزش، عمران، گردشگری، اقتصادی، کشاورزی و ... از دیگر مطالبات جوانان منطقه و دیگر اقشار متعدد شهرستان کوثر است که می طلبد مسئولین امر به آن توجه بیشتری داشته باشند.

پدر معنوی شهرستان کوثر با اشاره به اینکه مصلی گیوی در این راستا به عنوان قرارگاه فرهنگی فعال شده است، ابراز داشت: زیر ساخت هایی جهت ترویج مباحث درونی نهاد نماز جمعه برای جوانان را فعال کرده ایم، حضور در کانون های فرهنگی و هنری، اجرای برنامه های دینی و مذهبی با حضور جوانان، تشکیل حلقات شجره صالحین و ... از جمله برنامه های انجام یافته در خصوص جذب جوانان در منطقه است.

وی در ادامه تاکید کرد: امروز که در جنگ نرم قرار داریم و به تعبیر مقام معظم رهبری یک هجمه تمام عیار نسبت به باور ها و اعتقادات دینی جوانان ما صورت گرفته است، نقش نماز جمعه به عنوان یک قرارگاه می تواند بسیار موثر باشد.

خطیب جمعه کوثر در ادامه اضافه کرد: در قرارگاه نماز جمعه زمینه ای را مهیا ساخته ایم که جوانان بتوانند در یک فضای امن و آرام ابتکارات و خلاقیت های خود را به منصه ظهور برسانند و در واقع در برابر  ویروس های فکری فرهنگی و اجتماعی واکسینه شوند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد