سرویس: بیله سوار
کد خبر: 74844
|
13:58 - 1396/11/10
نسخه چاپی

یادداشت /

اتحاد مرزداران بیله‌سواری لازمه ایجاد منطقه آزاد

اتحاد مرزداران بیله‌سواری لازمه ایجاد منطقه آزاد
کشاورزان و صاحبان اراضی محدوده منطقه آزاد با اتحاد و آینده نگری گام اساسی در تحقق خواسته چندین ساله مردم و مسئولان بردارند تا علاوه بر اینکه خودشان از مزایای منطقه آزاد بهره‌مند شوند که برای آیندگان نیز حسنه جاریه خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازصبح مغان، ایجاد منطقه آزاد تجاری در استان اردبیل و آن هم به مرکزیت شهرستان بیله‌سوار یکی از محتمل ترین و شیرین ترین اتفاقی است که با تصویب در مجلس شورای اسلامی می تواند علاوه بر تحول آفرینی در بخش اقتصادی موجب ریشه کنی فقر و بیکاری به معنای واقعی کلمه شود.

سفر اخیر استاندار اردبیل به شهرستان‌های مرزی بیله سوار، پارس آباد و گرمی و بازدیدی که وی از پتانسیل‌های این مناطق داشت نوید بخش اقدام عملی در راستای ایجاد منطقه آزاد است که طبق آخرین اطلاعات احصاء شده، این موضوع در آستانه ورود به مجلس و تصویب با رای بالا می باشد .

اکبر بهنام جو در سفر اخیر خود به بیله سوار طی جلسه ای که با مسئولان محلی برگزار شد به موضوع تعیین تکلیف حدود ۴۵۰ هکتار از اراضی شهرستان که در محدوده منطقه آزاد قرار دارند تاکید کرد و گفت امیدواریم اهالی همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند.

در همین راستا نیز جلسات فشرده ای طی چند روز اخیر با حضور کشاورزان و مسئولان محلی بیله سوار (فرماندار و شورای شهر) برگزار شد و اکثریت صاحبان اراضی همکاری با مسئولان را اعلام کردند اما تعداد معدودی از کشاورزان هنوز همکاری لازم را نداشته و این موضوع باعث واکنش مردم و افکار عمومی شده است .

برخی ها بر این باورند که برگزاری جلسات با کشاورزان قبل از تصویب منطقه آزاد در مجلس، لزومی ندارد چرا که قبلا نیز چند بار در مجلس مطرح شده ولی جلسات این چنینی برگزار نشده و منطقه آزاد نیز رای نیاورده است و مسئله دیگری که مطرح می شود این است که چرا نشست های مسئولان با کشاورزان در دیگر شهرستان‌ها برگزار نمی‌شود؟

جواب این است که با توجه به تمایل گسترده مسوولان به ایجاد منطقه آزاد و با توجه به وجود گمرک پویا و آماده بیله‌سوار، طبق گفته مسوولان مراکز اصلی منطقه آزاد در این شهرستان مستقر خواهد بود و لذا برای ایجاد این مراکز و دیگر زیرساخت ها همچون راه آهن باید هماهنگی ها صورت گیرد.

در هر حال امید است همه اهالی به خصوص کشاورزان و صاحبان اراضی محدوده منطقه آزاد با اتحاد و آینده نگری گام اساسی در تحقق این خواسته چندین ساله مردم و مسئولان بردارند و علاوه بر اینکه خودشان از مزایای این مناطق بهره‌مند می‌شوند، برای آیندگان نیز حسنه جاریه خواهد بود.
بهروز پیری/ خبرنگار

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد