سرویس: استانی
کد خبر: 74951
|
15:16 - 1396/11/13
نسخه چاپی

امام جمعه بیله سوار:

فساد دربار شاهنشاهی سیستماتیک بود/ دشمنان نمی‌توانند به انقلاب ریشه دار ایران آسیبی برسانند

فساد دربار شاهنشاهی سیستماتیک بود/ دشمنان نمی‌توانند به انقلاب ریشه دار ایران آسیبی برسانند
امام جمعه بیله سوار گفت: فساد دربار شاهنشاهی سیستماتیک بود و از نظر استقلال نیز وابسته کامل به آمریکا بودند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازصبح مغان، حجت الاسلام قیاسی امام جمعه بیله سوار در خطبه های امروز نماز جمعه با تقبیح غیبت کردن اظهار داشت: غیبت به تعبیر قرآن مرده خواری است و لذا این خصیصه و بدگویی ویژه انسانهای عاجز است.

وی گفت: کسانی که میبینند شخصی در پست و مقامی است و انها کاری نمی‌توانند بکنند که او به آن مقام نرسد غیبت و بدگویی می کنند.

وی در مذمت غیبت کردن با تشریح بیانات امیرالمومنین علی علیه السلام گفت: عده ای در قیامت گرفتار عذاب غیبت خواهند شد.

حجت الاسلام قیاسی در خطبه دوم با تبریک فرا رسیدن چهلیمن فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی باعث شد تقوا و دین مداری در جامعه رواج پیدا کند.

وی به حوادث منطقه نیز اشاره کرد وگفت: آمریکا پس از شکست داعش در سوریه و عراق دنبال آن است که این گروه تروریستی را به کشور افغانستان انتقال دهد.

امام جمعه بیله سوار با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری بیان داشت: تمام تلاش دشمن از جمله انتقال داعش به افغانستان برای آن است که جایگاه رژیم صهیونیستی در منطقه حفظ شود.

وی به چرایی وقوع انقلاب اسلامی نیز پرداخت و اظهار داشت: مهمترین انقلاب های کشور در جهان قبل از انقلاب ایران، انقلاب فرانسه، روسیه و الجزایر بود که با شعارهای عدالت، استقلال و آزادی انقلاب کردند اما در ادامه با شکست مواجه شدند.

وی با بیان اینکه عدالت آزادی و استقلال مهمترین خواسته مردم در کشورهای انقلاب کننده از جمله ایران بود تاکید کرد: دشمنان نمی‌توانند به انقلاب ریشه دار ایران را که در اوج کمال است و در دنیا مطرح شده است آسیبی برسانند.

خطیب جمعه بیله سوار در بخش دیگری از سخنان خود به اوضاع اسف بار دوران شاهنشاهی اشاره کرد و گفت: فساد دربار شاهنشاهی سیستماتیک بود و از نظر استقلال نیز وابسته کامل به آمریکا بودند.

وی گفت: اصلاحات اراضی زمان شاه باعث شده بود روستاییان به شهرها کوچ کنند و به تبع آن گرفتاری، ترافیک و حاشیه‌نشینی به وجود آمد.

حجت الاسلام قیاسی همچنین ویژگی های غیر اخلاقی و فساد اخلاقی خانواده شاه را نیز تبیین و تشریح کرد.

امام جمعه بیله سوار در پایان ضمن قدردانی از حضور اهالی در یادواره بزرگ شهدای شهرستان بیله سوار که با حضور سردار بابازاده برگزار شد گفت: این همایش و برنامه، اجتماعی بی نظیر بود.

وی گفت: این حضور بی نظیر مردم نشان داد که مردم همچنان به جهاد و شهادت علاقه داشته و پایبند به مقدسات هستند.

خطیب نماز جمعه بیله سوار با بیان اینکه موضوع  تصویب منطقه آزاد تجاری در روزهای آینده نیز محتمل است گفت: مردم در تحقق این امر باید پیش قدم بوده و با مسئولان همکاری کنند.

وی گفت: مسئولان در این موضوع اعلام کرده اند که برای واگذاری هر هکتار از اراضی واقع در محدوده منطقه آزاد دو هکتار در دیگر اراضی خواهند داد و لذا همکاری برخی کشاورزان در این زمنیه لازم و ضروری است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد