سرویس: نیر
کد خبر: 74958
|
19:27 - 1396/11/13
نسخه چاپی

با حضور صدیف بدری؛

کتاب شعر ترکی «گوزل یوردم» رونمایی شد

کتاب شعر ترکی «گوزل یوردم» رونمایی شد
کتاب شعر ترکی "گوزل یوردم " با حضور جمعی از شاعران و علاقه مندان به شعر و ادبیات در مسجد روستای یامچی علیا شهرستان نیر رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازنیریمیز؛ بعداز ظهر امروز آیین رونمایی از کتاب شعر  ترکی «گوزل یوردم» نوشته «ناصر نعمتی» شاعر نیری در مسجد جامع روستای یامچی با حضور شماری از شاعران، دوستداران شعر ترکی، هنرمندان، مسئولان شهرستان وعلاقه مندان به شعر و ادبیات و صدیف بدری نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی برگزار شد.

 

صدیف بدری نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان اینکه نگارش و انتشار کتاب های شعر در قالب های مختلف از ضروریات است و باید دستگاههای ذیربط نیز از انتشار آن حمایت کنند اظهار کرد: شعر، رساترین گویش برای رساندن یک پیام است و پیامی که از طریق شعر به مخاطب منتقل می شود ، بیشترین تاثیرگذاری و ماندگاری را در بین مردم دارد.

 

صدیف بدری کتاب های شعر را محصولاتی ارزشمند و یار خلوت انسان ها دانست و با تاکید بر حفظ زبان و پاسداری از فرهنگ و گویش محلی گفت: حمایت از فرهنگ، شعر و ادبیات می تواند سدی در مقابل تهدیدات ناهنجاری های اجتماعی باشد.

 

وی افزود: به همت مسئولان، شاعران و هنرمندان منطقه شاهد تغییرات ارزشمندی در حوزه فرهنگ و هنر دراستان هستیم.

 

بدری گفت: از گذشته شاهد هستیم که تمام بزرگان ادبیات ما مطالب و ضرب المثل های خود را در قالب شعر بیان کرده اند تا آن حرفی که مورد نظر ادیب هست در ذهن مخاطب ماندگار بماند.

صدیف بدری نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های انجام یافته، اعتبارات عمرانی استان رشد دو برابری پیدا کرده است ازدومیلیارد تومان به ۵۱۶میلیارد تومان افزایش یافته است.

 

وی تصریح کرد :  به همین منظور40 میلیارد تومان قیر رایگان به استان اختصاص یافته است که انتظار می‌رود مسئولان استانی در این زمینه با ما نهایت همکاری و مشارکت را داشته باشند.

 

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی گفت: 70 میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی استان که برای دستیابی به رشد و توسعه همه‌جانبه در منطقه اختصاص یافته است تا حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد توجه قرار بگیرد تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

 

بدری بیان کرد: در حال حاضر برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای استان ، 355 میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات با سود 6 درصدی تخصیص یافته است که باید از این ظرفیت ها برای توسعه بخش گردشگری استان به ویژه شهرستان‌هایی که پتانسیل  توسعه گردشگری را دارند،مورد حمایت مسئولان استانی قرار گیرد.

درادامه بدری گفت : باوجود اینکه  اعتبارات حمل و نقل درلایحه بودجه ۳۸ درصد کاهش داشته است امااعتبارات حمل ونقل راه های استان از۱۷میلیارد تومان به ۳۴میلیارد تومان رسیده است که موجب افزایش پیشرفت درپروژه های عمرانی دراین حوزه خواهیم شد.

صدیف بدری درادامه از تصویب طرح تفضیلی شهر نیر خبردادوگفت : با اجرای دقیق طرح مذکور از سوی شهرداری و سایر دستگاه های ذیربط، زمینه توسعه پایدار از جهت کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فراهم گردد و در نهایت تصویب طرح های جامع و تفصیلی ، منجر به آسایش، رفاه، سلامت وحفاظت از محیط زیست شهروندان محترم این شهر گردد.

بدری با اشاره به ضعف زیرساخت های استان اردبیل بویژه در بخش حمل و نقل، توجه به این حوزه را لازمه دستیابی به توسعه پایدار عنوان کرده و در این راستا به بهره گیری از ظرفیت های ممکن از جمله کمیسیون عمران مجلس برای مشارکت در توسعه این استان توجه دارد.

وی گفت : بررسی کلی وضعیت استان نشان می‌دهد تا زمانی که در استان زیرساخت‌های حمل‌ونقل بهبود نیافته است، نمی‌توان به توسعه مطلوب رسید و هر کارخانه و واحد تولیدی نیازمند جاده و فرودگاه است و مناسب‌ترین شکل حمل‌ونقل به لحاظ میزان هزینه، حمل‌ونقل ریلی وبزرگراه است.

بدری درادمه افزود : باید به زیرساختها دراستان توجه کرد که عدم توجه به زیرساختها موجب شده صنایع مادر دراستان کم باشد و موجب افزاریش بیکاری در استان شده است.

وی درادامه یکی ازدلایل ناکامی کارخانجات مانند ذوب آهن و سبلان پارچه رافراهم نبودن زیرساخت هایی مانند راه آهن بزرگراه وفرودگاه دراستان دانست که موجب تعطیلی این کارخانجات دراستان است.

نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی گفت:با وجود جاذبه های طبیعی بسیار در استان اردبیل امکانات اولیه ما برای تامین زیرساخت به منظور جذب گردشگری ناچیز ودر این ضمینه به نقطه مطلوب نرسده ایم.

وی با بیان اینکه در صورت فراهم شدن زیرساخت های گردشگری اشتغالزایی افزایش می یابد، گفت: نیاز اصلی یک سرمایه گذار در بخش خصوصی فراهم کردن این زیرساخت ها است تا نقطه عطفی برای رسیده به پیشرفت استان گردد.

ناصرنعمتی یامچلو نویسنده این کتاب گفت : این کتاب شعر به زبان ترکی وبه شیوایی به معرفی کل شهرستان نیر،بخشها،شهرهاوصدویک روستای شهرستان را به کلی معرفی کرده است.

 

ناصرنعمتی در این کتاب نام ونشانی روستاها را یک به یک اورده وبا بیان  موقعیت آنها به‌ معرفی شخصیتها،بزرگان،اثار،رسم ورسوم ،ایین ،فرهنگ،مراسمات،مشکلات،پیشرفتها وبطورکلی تمام مسایل ومشکلات شهرستان وبخصوص روستاها را با زبان شعر بیان کرده است.

وی دراین کتاب به اساسی ترین مشکلات شهرستان پرداخته وحتی راهکارارائه داده است وتاریخ‌ روستاها را بررسی کرده و روش زندگانی امروزی رابا گذشته توضیح داده است.

نویسنده این کتاب درادامه گفت : این  کتاب صدوشصت صفحه ای که درآخرآن انواع قالب های شعری نوشته شده است.

امیدواریم که کتاب دوستان و کتاب خوانان این کتاب ارزشمند را تهیه ومطالعه  نمایند واطلاعات خود را درخصوص شهرستان نیر افزایش دهند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد