سرویس: اقتصادی
کد خبر: 75
|
14:20 - 1391/07/21
نسخه چاپی

تزریق روزانه 150 میلیون دلار ارز به بازار

  تزریق روزانه 150 میلیون دلار ارز به بازار
در حال حاضر هزار واحد از بخش خصوصی برای تامین ارز مورد نیاز خود به مرکز مبادله ارزی مراجعه می‌کنند.

به گزارش سبلانه یحیی آل‌اسحاق رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره ورود بخش خصوصی برای تامین ارز مورد نیاز مرکز مبادلات ارزی اظهار کرد: هزار واحد بخش خصوصی وارد مرکز مبادله ارز شده‌اند و به عنوان مصرف کننده از اتاق مبادلات ارزی ارز مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: بدیهی است که در شرایط فعلی بازار متلاطم شده، کالاها گران‌تر شده و اوضاع اقتصادی به دلیل مسائل ارزی مطلوب نیست ولی این شرایط قابل مدیریت است و قطعا منابع ما کفاف نیازهای ما را می‌دهد.

رییس اتاق تهران با بیان این‌که علیرغم همه محدودیت‌ها می‌توان در سایه تدبیر مشکلات را حل کرد، گفت: براساس تصمیمات دولت و مجلس قرار است روزانه 150 میلیون دلار ارز به بازار تزریق شود در این شرایط قطعا نیازها و تقاضاها نیز قابل مدیریت می‌شود.

آل‌اسحاق افزود: در حال حاضر بزرگترین مشکل ما حجم نقدینگی سرگردان است که باید جذب و صرف افزایش تولید در داخل کشور شود.

وی با تاکید بر این‌که کسر بودجه دولت با کمک مجلس باید حل شود در پایان تصریح کرد: تمامی عوامل تاثیرگذار بر سیاست‌های ارزی ما باید یکی شود زیرا حل تمامی این مشکلات تنها با تدبیر قابل حل است و منابع و مصارف نیز باید در راستای مدیریت ارز صرف شود.

انتهای پیام

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد