سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 75348
|
09:34 - 1396/11/25
نسخه چاپی

"کشیشی" که "حافظ" را از دلها ربود!

 "کشیشی" که "حافظ" را از دلها ربود!
25 بهمن، به عنوان ولنتاین که به سبک زندگی غربی معروف است چندسالی است که قلب های کوچک و بزرگ، عروسک های فانتزی، شمع های رنگی و ... را جایگزین فرهنگ و ادب ایرانی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، ولنتاین؛ روزی که شاید برای برخی از قلب ها خوشایند و برای بسیاری از دلها ارزشمند تلقی شود، اما برای بعضی ها نیز حتی معنی این روز مفهومی نداشته و تنها معرف سبک زندگی غربی است.

سبک زندگی غربی چندسالی است که از طرق متعدد در جامعه اسلامی ترویج یافته و متاسفانه امروزه به یک عرف بین جوانان تبدیل شده است.

در واقع در «سده سوم میلادی، روم باستان فرمانروایی به نام کلاودیوس دوم داشت که معتقد بود جنگجویانش باید مردانی مجرد باشند.

براساس همین اعتقاد ازدواج برای سربازان امپراتوری روم ممنوع گشت، قاطعیت فرمانروای بی رحم، جرأت ازدواج را از تمام سربازان سلب کرده بود اما در این بین کشیشی با نام والنتاین، مخفیانه عقد سربازان رومی را با دختران محبوبشان جاری می ساخت و هنگامی که این عقدهای پنهانی آشکار شدند، والنتاین دستگیر و به اعدام محکوم شد».

این سبک زندگی غربی بوده و اینک هم است، اما تاریخچه ای که هم اکنون مستند ارائه می شود مبنی بر این می باشد که تاریخ معاصر ایران اسلامی از "لیلی و مجنون گرفته تا سعدی و حافظ"؛ اینک با سبک زندگی غربی - هالیوودی عجین شده و شاید هم جای خود را به فرهنگ غربی داده است.

افسانه ساختگی ولنتاین، روزی که نه تاریخچه آن، نه منابع آن و نه مبدا این طرح مشخص و نه حتی پیروانشان اطلاعات موثقی برای پایه و اساس آن دارند؛ تنها قصه ای ساختگی و تایید نشده، محملی برای گرامیداشت این روز عنوان شده و جالب اینجاست که بسیاری از جوانان ایرانی بدون اطلاع از ریشه این افسانه ساختگی، پیرو این فرهنگ وارداتی شده اند.

خواه یا ناخواه این تفکر غربی چندسالی است که افکار جوانان را تغییر داده، مغازه‌ها و گل‌فروشی ها را نیز رونق بخشیده و جوانان را برای جشن آماده می کند؛ اینک حکایت همچنان باقیست... .

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد