سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 75386
|
16:37 - 1396/11/25
نسخه چاپی

کاشت 10 هزار درخت توت برای توسعه فضای سبز در بستر دره رود؛

دره رود نفس تازه کشید/ محل دفن زباله های اصلاندوز بالاخره تغییر کرد+عکس

دره رود نفس تازه کشید/ محل دفن زباله های اصلاندوز بالاخره تغییر کرد+عکس
همزمان با آغاز عملیات پاکسازی بستر رودخانه دره رود اصلاندوز از پسماندهای شهری و روستایی،محل دفن زباله ها نیز تغییر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازارس تبار،رودخانه دره رود اصلاندوز سالها پیش بعنوان مکان گردشگری و تفریحی محسوب بوده و اهالی بخصوص میهمانان در بدو ورد به این شهر حتما به این رودخانه سر می زدند و از جاری شدن آب آن لذت می بردند.

اما بعد از آن دیگر این مکان برای تفریح و گردشگری مناسب نشد.این هم بخاطر وجود زباله های شهری و روستایی در بستر رودخانه و پخش آن به تمام قسمتهای رودخانه که با مشاهده این طبیعت نمی توان برای آن چیزی بنام رودخانه نام برد.

نتیجه به اینجا رسید که باید یک مکانی برای انتقال این زباله ها از بستر رودخانه و دفن آن پیدا کرد که بالاخره این امر مهم محقق شد و از چند روز پیش عملیات تنظیف محل رودخانه بطور جدی با دستگاههای سبک و سنگین خدمات شهری شهرداری اصلاندوز انجام و عملیات انتقال زباله های شهر و روستاها به منطقه قوم قشلاقی آغاز شده است.

شهروز مهرآوران شهردار اصلاندوز در گفت و گو با خبرنگارارس تبارگفت:با پیگیری بخشدار اصلاندوز و با تلاش شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر و همچنین همکاری محیط زیست و امور آب نسبت به جمع آوری،تسطیح و هموارسازی محل دفن زباله و انتقال پسماندها هر دو روز یکبار به محل دایمی واقع در قوم قشلاقی اقدام می شود.

وی از کاشت تعداد 10 هزار درخت توت برای توسعه فضای سبز در بستر دره رود خبر داد و از شهروندان و مغازه داران خواست در ریختن زباله به بستر دره رود اکیدا خودداری کنند.

شهردار اصلاندوز از نصب تعداد 20 عدد سطل زباله 700 کیلویی جهت ساماندهی و جلوگیری از ریخت و پاش در قسمت تجاری خیابان امام(ره) خبر داد و گفت:شهروندان زباله ها را به محل تعبیه شده در ایستگاه موقت بریزند تا شهرداری نسبت به برداشت آن و انتقال به محل دایمی اقدام کنند.

مهرآوران همچنین گفت:در آینده نزدیک چراغهای آن طرف پل دره رود هم بزودی درست شده و در وسط پلها از لامپ های حبابی بصورت سراسری استفاده خواهد شد.

به گزارشارس تبار،در این صورت با پاکسازی بستر رودخانه دره رود و رسیدگی به این رودخانه از لحاظ فضاسازی و کاشت انواع درخت و چمن می توان دوباره رودخانه دره رود اصلاندوز را با ایجاد تفرجگاه احیا و گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به این شهر جذب کرد که این هم به نوبه خود برای شهرداری یک نوع درآمد پایدار محسوب خواهد شد.

امیدواریم با زنده شدن طبیعت رودخانه دره رود دیگر شاهد انباشت شدن زباله و به خطر افتادن زیست محیطی و بهداشتی منطقه نباشیم.

شهر اصلاندوز در 200 کیلومتری شمال غربی استان اردبیل واقع شده و هم مرز کشور جمهوری آذربایجان است.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد