سرویس: اجتماعی
کد خبر: 754
|
11:38 - 1391/08/06
نسخه چاپی

تلفات جاده‌ای اردبیل - سرچم از مرز 22 مورد گذشت

تلفات جاده‌ای اردبیل - سرچم از مرز 22 مورد گذشت
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل، آمار تلفات جاده‌ای اردبیل - سرچم را بالای 22 مورد اعلام کرد.

به گزارش سبلانه به نقل از فارس ، محمد جعفرزاده امروز در گفت‌و‌گویی اظهار داشت:‌ در شش ماه نخست سال جاری، شش مورد حوادث ویژه و 30 مورد حوادث جزئی در جاده اردبیل - سرچم گزارش شده است.

وی با بیان اینکه آمار ارائه شده در مورد تلفات جاده اردبیل - سرچم مربوط به این مرکز است، افزود: به دلیل نبود پوشش بی‌سیم در این جاده و اعزام شدن واحدهای دیگری چون هلال احمر به منطقه ممکن است آمار هر مرکز از تلفات این جاده متفاوت باشد.

جعفرزاده در ادامه از صدور 2 هزار و 534 گواهینامه در شش ماه نخست سال جاری برای افرادی که در دوره‌های آموزش همگانی مرکز فوریت‌های پزشکی شرکت کرده بودند خبر داد.

این مسئول تصریح کرد:‌ آموزش همگانی این مرکز نسبت به سال گذشته بالای 50 درصد رشد داشته است.

وی تماس‌های مردمی را روزانه 250 مورد عنوان کرد و ابراز داشت: ‌بیش از 80 درصد این تماس‌ها متعلق به مزاحمان تلفنی است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه  ماموریت‌های کاذب این مرکز کمتر است، گفت: در این ماموریت‌ها حدود 150 مورد به دلیل وخیم نبودن حال بیمار و توصیف خارج از عرف حال بیمار در تماس‌های تلفنی به مراکز درمانی منتقل نشده‌اند.

جعفرزاده با اشاره به اینکه در تماس‌های تلفنی به منظور حفظ زمان طلایی، نخستین توصیه به تماس گیرندگان حفظ خونسردی است، اضافه کرد: در مواقع لزوم پزشکان مرکز به صورت آنلاین توصیه‌های پزشکی را به تماس گیرندگان ارائه می‌دهند.

این مسئول در پایان سخنان خود با بیان اینکه مرکز فوریت‌های پزشکی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل فعالیت می‌کند، اذعان داشت:‌ واحد ارتقای کیفی این مرکز هر سه ماه عملکرد فنی واحدهای تابع را بررسی و نواقص آن را حل می‌کند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد