سرویس: نمین
کد خبر: 75465
|
07:35 - 1396/11/29
نسخه چاپی

با دریافت تسهیلات از بسیج سازندگی؛

کارآفرین موفق نمینی، اقتصاد مقاومتی را با پرورش قارچ معنا کرد/ تصاویر

کارآفرین موفق نمینی، اقتصاد مقاومتی را با پرورش قارچ معنا کرد/ تصاویر
بهروز اصغری کار آفرین موفق نمینی توانسته با همت و تلاش خود و دریافت تسهیلات از بسیج سازندگی، کارگاه پرورش قارچی راه اندازی کند و گامی بزرگ در راستای اقتصاد مقاومتی بردارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازشکوه فرهنگ، از مهم ترین معضل فعلی کشور جوانانی هستند که پس از فراغت از تحصیل، تفکر پشت میز نشینی را دارند این در حالی است که با کار آفرینی می توانند برای خودشان اشتغال ایجاد کنند.

از آنجایی که مطالبه اصلی مقام معظم رهبری در سالجاری از مسئولین تحقق شعار "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال " است، به همین دلیل سراغ یکی از جوانان روستای سولا از توابع شهرستان نمین رفتیم که با همت و پشتکار خود و دریافت تسهیلات از بسیج سازندگی قدم در عرصه تولید گذاشته و به جای دست روی دست گذاشتن و منتظر پارتی و پیدا شدن شغل، در زمینه پرورش قارچ کارآفرینی کرده است.

بهروز اصغری کارآفرین نمینی در خصوص فعالیت خود در عرصه اقتصاد مقاومتی گفت:حدود 4 سال پیش با سرمایه 2 میلیون تومان و با 2 تن کمپوست کار پرورش قارچ را شروع کردم و هم اکنون با استفاده از تسهیلات 120 میلیون ریالی بسیج سازندگی، واحد ما ظرفیت 12 تن کمپوست را دارد.

اصغری با بیان اینکه قبل از شروع به پرورش قارچ در گلخانه کار میکرد افزود: به خاطر علاقه ای که به پرورش قارچ داشتم و از طرفی چون پرورش قارچ بازار نسبتا خوبی به سایر محصولات داشت فعالیت در گلخانه را رها کردم و به این کار مشغول شدم.

وی در رابطه با فروش محصولات خود گفت: در اوایل شروع به کار فروش محصول را به سختی انجام میدادم ولی هم اکنون بعد از کسب تجربه، محصولات خود را به راحتی به فروش میرسانیم.

این فعال اقتصاد مقاومتی از عدم حمایت مسئولین انتقاد کرد و گفت: به غیر از بسیج سازندگی نمین، هیچ ارگانی از ما حمایت نکرده است و چندین بار هم برای گرفتن تسهیلات به جهاد کشاورزی مراجعه کرده ام ولی نتیجه ای نداشت.

اصغری با بیان اینکه هم اکنون توانسته برای چندین نفر اشتغالزایی غیر مستقیم انجام دهد گفت:اگر مسئولان حمایت کنند می توانم این کارگاه را به کارخانه تبدیل کنم و زمینه اشتغال افراد زیادی را نیز ایجاد کنم.

این تولید کننده نبود کارخانه کمپوست در استان را بزرگترین مشکلات تولید کننده قارچ عنوان کرد و افزود: به دلیل نبود کارخانه کمپوست مجبور هستیم این ماده را از تهران بیاوریم و این باعث صرف هزینه و زمان زیادی می شود.

اصغری خواستار نظارت بیشتر بر فروش این محصول در بازار شد و گفت: این محصول قیمت مشخصی در بازار ندارد و تولید کنندگان با هر قیمتی که دلشان خواست به بازار عرضه می کنند.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد