سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 75508
|
01:32 - 1396/11/30
نسخه چاپی

عضو خانه نخبگان شهرستان کوثر:

دولت و بخش خصوصی به لایه فولادی اشتغال رسیده اند/بمب ساعتی بیکاری در کوثر هرلحظه امکان دارد منفجر شود

دولت و بخش خصوصی به لایه فولادی اشتغال رسیده اند/بمب ساعتی بیکاری در کوثر هرلحظه امکان دارد منفجر شود
عضو خانه نخبگان شهرستان کوثر گفت: دولت و بخش خصوصی به لایه سخت تری از اشتغال رسیده اند که نفوذ به این لایه فولادی فعلا امکان پذیر نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، طاهر جعفری طی گفتگوی اختصاصی با خبرنگارکوثرخبربا اشاره به اینکه نرخ بیکاری در شهرستان کوثر در چند سال اخیر رشد محسوسی داشته است گفت: افزایش نرخ بیکاری اسیب ها و چالش های بسیاری را متوجه خود کرده است و این امر باعث شده در حوزه اشتغال دولت و بخش خصوصی به لایه سخت تری برسند که نفوذ به این لایه فولادی فعلا ممکن نشده است.

وی تصریح کرد: برای کاهش نرخ بیکاری نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری در حوزه معادن، آب، کشاورزی، دامداری، باغداری، گردشگری و ... داریم که باید این امر مورد توجه قرار گیرد؛ حاشیه رودخانه قزل اوزن، باغات شهر گیوی، مناطق توریستی فیروز آباد، دامداری ها و معادن سنگ، روی، تراورتن و ... از جمله ظرفیت های این منطقه هستند که یا بلااستفاده واقع شده یا متاسفانه تنها برای غیربومی ها نان آور بوده است!

عضو خانه نخبگان شهرستان کوثر با اشاره به اینکه آمار مستند یا واقعی در خصوص بیکاری تحصیل کنندگان و یا ... در دسترس نیست، گفت: افزایش مهاجرت، اعتیاد و طلاق و دیگر معضلات اجتماعی این مهم را یادآور می شود که وضعیت اشتغال در شهرستان کوثر مناسب نبوده و متاسفانه مسئولان تنها به اعداد و ارقام اکتفا کرده اند، تک رقمی بودن نرخ بیکاری در شهرستان کوثر می تواند یک حسن برای ای شهرستان تلقی شود اما آیا آمار بیکاری در این منطقه تک رقمی است؟

کارشناس ارشد مسائل اجتماعی با اشاره به اینکه بسیاری از زنان جامعه ما تحصیل کرده هستند و از بازار کار انتظار کار دارند گفت: خوشبختانه مراجعات زنان به بازار کار افزایش یافته و تا حدودی این انتظارات از سوی بخش خصوصی، دولت و یا دیگر ارگان ها و نهاد ها با ارائه وام های کم بهره محقق شده است.

جعفری اضافه کرد: این انتظارات هم اکنون از سوی بسیاری از بانوان و دیگر جوانان تحصیل کرده مرد مطرح می شود، چرا که درصد کمی از جوانان دیگر به پشت میزنشینی فکر می کنند و دنبال اشتغال آزاد و در نتیجه پر در آمد هستند، از سویی اگر مسئولان در این باره پاسخگو نباشند منجر به بالا رفتن نرخ بیکاری همراه با آسیب های جبران ناپذیر می‌شوند.

وی در پایان با بیان اینکه بمب ساعتی بیکاری در کوثر هرلحظه امکان دارد منفجر شود ابراز کرد: با مراجه به آمار تقریبی یک سوم بیکاران در گروه سنی بین 15 تا 30 سال قرار دارند که جزء آینده سازان مملکت هستند، بیکاری براساس مدرک تحصیلی نیز 60 درصد از تحصیل کنندگان را در سطح شهرستان پوشش می دهد.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد