سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 75586
|
01:37 - 1396/12/03
نسخه چاپی

در آستانه سفرهای نوروزی سال 1397؛

اقداماتی که سفره هفت سین متفاوتی را برای مردم گیوی به ارمغان می آورد

اقداماتی که سفره هفت سین متفاوتی را برای مردم گیوی به ارمغان می آورد
گیوی، مرکز شهرستان کوثر باغ شهر استان اردبیل با اماکن توریستی، تاریخی و گردشگری که دارد سالانه پذیرای خیل عظیمی از مسافران و میهمانان نوروزی است اما درآمدزایی از گردشگری در این شهر مقوله ای است که باید برای تحقق آن تدابیری خاص اتخاذ شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، ظرفیت‌های حوزه گردشگری شهرستان کوثر از باغ و بوستان گرفته تا اماکن تاریخی و گردشگری؛ منطقه ای که بیشتر به عنوان باغ شهر استان اردبیل شهرت یافته و به ماسوله اردبیل نیز معروف است.

آبگرم گیوی پیشانی شهر است، حمام سنگی شهر نیز یدک کش گنجینه ای از سالیان دور بوده و غار یخگان به زمستان سرد در چله تابستان معروف است، اما چگونه باید اهتمام لازم و عزم راسخ را برای ساماندهی و حل مشکلات این اماکن توریستی گردشگری داشت.

گیوی، بیش از 75 منطقه توریستی، تاریخی و گردشگری را در خود جای داده است و اگر مسئولین تنها برای شاخصترین این اماکن برنامه ریزی دقیقی را در راستای جذب مسافر انجام داده و اقدامات لازم را برای مهیا ساختن امکانات و تجهیزات به وجود آوردند، بی شک نه تنها اقتصاد منطقه بهبود می یابد، بلکه صنعت توریسم نیز برای سالیان متوالی معرف شهر خواهد شد و این خود بهترین اطلاع رسانی در حوزه گردشگری است.

جوان اهل گیوی در رابطه با چگونگی جذب مسافر و گردشگر به خبرنگار کوثرخبر میگوید: مشارکت بخش خصوصی می‌توان سفره هفت سین متفاوتی برای مهمانان و مردم شهرستان در سال جدید تدارک ببیند؛ سرمایه گذاری در تجهیز پارک ها به وسائل بازی و دیگر امکانات رفاهی، مبلمان شهری و ... از جمله ملزوماتی است که می طلبد دولت با همکاری بخش خصوصی تمهیات لازم را اتخاذ کند.

فرهنگی اهل گیوی نیز با مطرح ساختن پرینت بنر و بروشور های تبلیغاتی، تصریح کرد: متوالیان امر می بایست در چاپ بروشورها نیز دقت کافی داشته باشند؛ چرا که امروزه رونق اقتصادی و گردشگری در گرو تبلیغات و اطلاع رسانی است، اگر کیوسک اطلاع رسانی گیوی فعال و دیگر ملزومات تبلیغاتی اعم از تزئین ورودی و خروجی شهر و همینطور استقرار نفرات در محل های مذکور برای راهنمایی گردشگران و مسافران صورت گیرد، شاهد حضور گردشگران و میهمانان نوروزی در منطقه خواهیم بود.

بازاری اهل گیوی با اشاره به اینکه دو قسمت شمالی و جنوبی شهر از نقاط گردشگر پذیر شهرستان است، تاکید کرد: قسمت شمالی مبدا ورودی مسافران از جاده ترانزیتی سزچم و جنوبی مبدا ورودی مسافران و گردشگران از سمت گیلان به خلخال - گیوی است که متاسفانه از هر دو طرف ورودی در شان توجه نبوده و برازنده مسافران نیست، لذا باید تمهیدات لازم برای زیباسازی و حل مشکلات این دو مسیر اتخاذ شود تا شاهد ورودی مناسب در شان مردم گیوی و گردشگران باشیم.

جوان دیگری می افزاید: شهرداری، اداره صنایع دستی و گردشگری و دیگر متولیان امر نیز بایستی در حوزه زیباسازی شهری، آسفالت خیابان ها و معابر، فعال سازی اکاکن تبلیغاتی و گردشگری و دیگر ضروریات جذب گردشگران را مهیا سازند، متاسفانه عدم تبلیغات و اطلاع رسانی آفت و چالش روز شهرستان کوثر بوده و اگر این اوضاع تغییر نیابد همچنان باغ شهر استان اردبیل داف توریست و گردشگر خواهد بود.

به گزارش کوثرخبر، آمادگی بیمارستان 32 تختخوابه گیوی و دیگر ملزومات پزشکی در درمانگاه ها در ایام نوروز باید بیش از مواقع معمول باشد زیرا علاوه بر اهالی شهرستان و روستاهای اطراف باید در صورت نیاز به مسافران نیز خدمات ارائه شود لذا باید تمهیدات لازم در این حوزه نیز از سوی متولیان امر بصورت ویژه اندیشیده شود.

بی گمان شهرستان کوثر دارای گنجینه ای از مناطق تاریخی و بکر طبیعی است که می توان از ظرفیت خاص جاذبه های گردشگری آنان برای جذب توریسم در صورت حمایت مسئولان شهرستانی و استانی استفاده کرد و به دنبال آن شاهد رونق این صنعت در منطقه بود.

تأمین اقامتگاه، ایجاد زیر ساخت ها، احداث سرویس های بهداشتی و مکان های برای استراحت از مواردی هستند که می توان  با ایجاد آنان در مناطقی که ظرفیت گردشگری دارند شاهد توسعه این صنعت قرن بیست و یکمی در شهرستان کوثر بود.

بر کسی پوشیده نیست که رونق گردشگری در کوثر باعث ایجاد ده ها فرصت شغلی و به دنبال آن رفع بی کاری می شود و همچنین می‌تواند از حداقل ظرفیت های مناطق گردشگری برای مردم منطقه در آمدزایی ایجاد کند.

حال با توجه به وجود ده ها مکان گردشگری در این شهرستان می توان با فعال کردن صنعت جذب گردشگر، علاوه بر آنکه می توان برای شهرستان ایجاد درامد زایی کرد بلکه می توان تاریخ و فرهنگ این شهرستان را نیز به مردم اقصی نقاط کشور شناساند.

در کشور ایران سالانه هزینه‌های بسیار صرف جاذبه‌های گردشگری مصنوعی می‌شود و شهرستان کوثر با دارا بودن جاذبه‌های بکر و طبیعی دارای موقعیت جغرافیایی مناسبی است و می‌توان با توسعه زیرساخت‌ها و توجه ویژه به قابلیت‌ها، این منطقه را به قطب گردشگری توریستی در غرب کشور تبدیل کرد.

انتهای پیام /

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد