سرویس: اجتماعی
کد خبر: 75618
|
14:47 - 1396/12/04
نسخه چاپی

حجت الاسلام و المسلمین صفری:

تربیت صحیح با سیستم آموزشی منطبق با اسلام صورت می گیرد

تربیت صحیح با سیستم آموزشی منطبق با اسلام صورت می گیرد
امام جمعه گرمی گفت: تربیت صحیح با سیستم آموزشی منطبق با اخلاق اسلامی صورت می گیرد نه از سیستم آموزشی که از غرب الگو برداری می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسیفار،حجت الاسلام و المسلمین صفری امام جمعه  شهرستان گرمی در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت عموم به تقوای الهی گفت: توجیه بی جا برای عدم انجام احکام الهی اسلامی و کار خیر، یکی از علل غفلت افراد جامعه امروزی است.

وی افزود: هر فقیری به ثروتمندی بخاطر ثروتش احترام بگذارد انسان بی ارزش و اگر عالمی هم به علمش عمل نکند همانند ابلیس است.

حجت الاسلام و المسلمین صفری گفت: حل مشکلات مومن به دست همدیگر جزو عبادت ارزشمندی بحساب  می آید که امروزه بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد و در اسلام هم ویژه سفارش شده است.

خطیب جمعه گرمی ضمن تبریک هشتم اسفند به مناسبت روز امور تربیتی و تربیت اسلامی به تمام مربیان عرصه تربیت گفت: نهاد «امور تربیتی» با هدف گسترش و تعمیق ارزشهای انقلاب اسلامی در نظام آموزش و پرورش كشور شروع به کار كرد و بدون شک مباحث تربیت اسلامی اینست که انسان اسلامی تربیت یابد تا جامعه الهی و سالم وعدالت محورداشته باشیم.

وی با بیان اینکه استمرار و بقای هر جامعه مستلزم آن است كه مجموعه باورها، ارزش ها، رفتارها، دانش ها و مهارت های آن به نسل های جدید انتقال یابد و مهم ترین وسیله این انتقال تربیت و آموزش است، افزود: زیر بنای تمام مسائل و مشکلات به تربیت نیروی انسانی بر میگردد و تربیت صحیح و الهی با سیستم اموزشی که دارای اشکال باشد امکان پذیر نیست.

امام جمعه گرمی تصریح کرد: با سیستم اموزشی منطبق با سیستم اموزشی غربی تربیت صحیح اسلامی صورت نخواهد گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین صفری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ناامنی و اغتشاش بعضا در برخی نقاط کشوراتفاق می افتد، اظهار کرد:  مردم بشکل قانونی حق اعتراض دارند تا مسولان را متوجه مشکلات کنند اما اغتشاش و خشونت و کشت و کشتار با اعتراض فرق می کند و حکومت هم باید بین معترض و اغتشاشگر فرق قایل باشد و به معترض پاسخگو و با اغتشاشگر برخورد قاطعانه داشته باشد.

وی در پایان از هنرمندان گروه ترمه، تئاتر یاس کبود مدینه که با همکاری اداره ارشاد اسلامی، گوشه ای از زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) را در ایام فاطمیه به نمایش در آورده بودند، تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد