سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 75714
|
01:33 - 1396/12/07
نسخه چاپی

کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد:

از برندسازی زعفران ایرانی درخارج از مرزها تا واردات کودانسانی از ترکیه!

از برندسازی زعفران ایرانی درخارج از مرزها تا واردات کودانسانی از ترکیه!
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: جای تاسف است که زعفران ایرانی در خارج از مرزها به نام اسپانیایی ها بسته بندی شده و برند سازی می شود آن وقت دولت با این همه سرمایه انسانی، هویت ملی و پتانسیل های غنی؛ کود انسانی از ترکیه وارد می کند گویی که جنس کود آنها از جنس کود خودی ها بهتر است!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، الیاس حضرتی امروز طی گفتگوی اختصاصی با خبرنگارکوثرخبربا بیان اینکه چرخ تولید و اشتغال با واردات بی رویه نخواهد چرخید اظهار کرد: آنتی بیوتیک واردات تنها ویروس فساد را در جامعه تقویت کرده و باعث می شود دلالان بیشترین سود را به جیب بزنند.

وی ادامه داد: این درحالی است که با این روش بی اساس درد جامعه که نقدینگی، رونق اقتصادی، اشتغال و مهاجرت معکوس به روستاهاست، رفع نمی شود و تنها مدتی تسکین یافته و دوباره معضل اقتصاد گریبانگیر اقشار متعدد جامعه می شود.

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه نقش بانک ها در خصوص حل مشکلات تولید و تقویت اشتغال بسیار اساسی و تعیین کننده است، اظهار کرد: ظاهراً چرخ تولید و اشتغال در برخی از کارخانجات و کارگاه های کوچک و زود بازده، هرچند کُند، ولی بالاخره می چرخد، اما مشکل اساسی که تولیدکنندگان را متوجه خود ساخته است، سرمایه در گردش، بازاریابی کالاهای تولیدی و واردات بی اساس است، چرا که بازار عرضه و تولید به دلیل رکود و تورم و همچنین قیمت بالای مواد اولیه، در برابر اجناس وارداتی به فروش نمی رسند و این اهدایی دولت برای کارآفرینان است.

حضرتی تصریح کرد: لازم است تمامی دست اندرکاران چرخه تولید و اشتغال اعم از مدیران دولتی، مدیران عامل بانک ها و بخش خصوصی در راستای تقویت چرخه تولید و اشتغال به عنوان اولویت اساسی کشور و بتبع منطقه توجه ویژه ای داشته باشند؛ چرا که تولید زمانی مثمر ثمر خواهد بود که بدون هیچ دغدغه ای بازاریابی آن صورت گرفته و به دست خریدار برسد.

وی با اشاره به برخی از کالاهای وارداتی خاطر نشان کرد: بسیاری از کالاها توجیه اقتصادی نداشته و بیشتر مورد تمسخر واقع شده اند، وادرات کود انسان، لاک آرایش و لیوان های گیلاس، تنباکوی میوه ای و خاکستر برای گلکاری در پشت بام، خلال دندان، مسواک و برخی موارد دیگر، در شان کشور غنی ایران اسلامی نیست؛ چرا دولتمردان در ابن باره کارشناسی عمل نمی کنند.

کارشناس مسائل اقتصادی ابراز کرد: واردات این چنینی عدم مدیریت دولت در حوزه واردات و صادرات را نشان می دهد و یقیناً باعث از دست رفتن سرمایه های ملی و آزرده خاطر شدن ملت ایران می شود، مسئولان با اتکا به سیاست های اقتصاد مقاومتی، اگر این مقدار ارز و سرمایه را در بخش تولید و اشتغال بکار گیرند چه بسا چند صد نفر مشغول به اشتغال خواهند شد.

حضرتیدر پایان اضافه کرد:هرچند امروزه جای تاسف است که زعفران ایرانی در خارج از مرزها به نام اسپانیایی ها بسته بندی شده و برند سازی می شود آن وقت دولت با این همه سرمایه انسانی، هویت ملی و پتانسیل های غنی؛ کود انسانی از ترکیه وارد می کند گویی که جنس کود آنها از جنس کود خودی ها بهتر است!

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد