سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 75755
|
10:37 - 1396/12/08
نسخه چاپی

کارشناس حوزه اقتصاد مقاومتی؛

گیوی، مستعدترین شهر پرورش زنبور عسل/کارآفرینان مورد حمایت کارگروه اقتصاد مقاومتی هستند

گیوی، مستعدترین شهر پرورش زنبور عسل/کارآفرینان مورد حمایت کارگروه اقتصاد مقاومتی هستند
کارشناس حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: شهر گیوی در جنوب استان اردبیل بعلت داشتن طبیعت زیبا و دلنواز یکی از مناطق مستعد کشور برای پرورش زنبور عسل بوده و این فرصت را برای کارآفرینان مهیا می سازد که در این عرصه فعالیت کنند، کمااینکه کارگروه اقتصاد مقاومتی از کارآفرینان حمایت می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، محمدرضا واسعی طی گفتگوی اختصاصی با خبرنگارکوثرخبربا بیان اینکه فعالان حوزه اقتصاد مقاومتی از سوی مسئولان امر و بسیج سازندگی حمایت می شوند، اظهار داشت: شهر گیوی در جنوب استان اردبیل بعلت داشتن طبیعت زیبا و دلنواز یکی از مناطق مستعد کشور برای پرورش زنبور عسل است.

وی با اشاره به علاقه مندان پرورش زنبور عسل خاطرنشان کرد: این ظرفیت باالقوه فرصت را برای کارآفرینان مهیا ساخته تا در این عرصه فعالیت کنند، کمااینکه کارگروه اقتصاد مقاومتی از کارآفرینان حمایت کرده و در ارائه تسهیلات اشتغالزا به تولیدکنندگان و کارافرینان پیشرو است.

واسعی ابراز کرد: زنبور عسل موجودی بسیار ظریف بوده و عمر آن در فصل تولید نهایتا ۴۰ روز است و به آلودگی های صوتی و بوهای نامطبوع کاملا حساس می باشد و علت مبتلای این موجود به بیماری نوزوما وجود رطوبت و آلودگی است.

این کارشناس مسائل حوزه اقتصاد مقاومتی با اشاره به دوره های آموزشی - ترویجی افزود: پرورش زنبور عسل صرفه اقتصادی داشته و علاقه مندان در این زمینه می توانند با مشارکت بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی دهکده پرورش زنبور عسل را در مناطق متعدد شهری راه اندازی کنند.

واسعی ضمن توصیه به جوانانی که قصد اشتغالزایی در این زمینه را دارند تأکید کرد که حتما زنبورهای اصلاح شده و مقاوم خریداری کرده و ملکه زنبور عسل را هم از اتحادیه زنبور داران تهیه کنند.

کارشناس مسائل اقتصاد مقاومتی در پایان عنوان کرد: استقبال جوانان برای ایجاد کارگاه تولید عسل و زنبورداری در سطح شهرستان کوثر (گیوی) در حال افزایش است گفتنی است کسانی که تمایلی به برگزاری کلاسهای زنبورداری داشته باشند می توانند با مراجعه به حوزه های تابعه سپاه ناحیه کوثر و بسیج سازندگی از تسهیلات و گواهینامه این طرح ها بهره مند شوند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد