سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 75813
|
20:02 - 1396/12/09
نسخه چاپی

رئیس تشکیلات آزادسازی قره باغ:

روز جهانی قره باغ، نامگذاری شود

روز جهانی قره باغ، نامگذاری شود
رئیس تشکیلات آزادسازی قره باغ در حاشیه همایش بین المللی "اسلام باریش ماهنیسی" به تبیین اهمیت نامگذاری روز جهانی قره باغ پرداخت و گفت: اگر قره باغ نیز همجون قدس شریف صاحب روز خاص شده و در یادها زنده نگه داشته شود، قطعا روزی آزاد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل از ابصارخبر،عاکف نقی رئیس تشکیلات آزادسازی قره باغ عصر امروز در همایش بین المللی "اسلام باریش ماهنیسی" که در سالن بصیرت دانشگاه محقق برگزار شد ضمن قدردانی از رهبر انقلاب اسلامی و ملت ایران جهت حمایت از مظلومان جهان به دیدار 3 ساعته خود با آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه ر استان و امام جمعه اردبیل اشاره کرد و گفت: خوجالی در واقع فاجعه جهان اسلام است.

وی در ادامه سخنان خود به اهداف برگزاری این همایش بین المللی پرداخت و گفت:بزرگترین فایده همایش های اینچنینی افزایش اطلاعات مردم جهان در خصوص وقایعی است که مستکبرین با ترفندهای رسانه ای در صدد مصادره به نفع آن هستند.

عاکف نقی در ادامه سخنان خود به سرگذشت ارامنه و نفوذ انها در اراضی آذربایجان پرداخت و گفت: 600 سال پیش ارمنی ها با خونریزی به تسخیر قسمت هایی از خاک جمهوری اذربایجان پرداختند.

وی با بیان اینکه مردم آذربایجان قدردان شاه عباس صفوی هستند گفت: این شاه صفوی بود که بعد از فتح منطقه،ارمنی ها را مجبور به کوچ از این سرزمین کرد که همه وقایع در تاریخ به ثبت رسیده است.

رئیس تشکیلات آزادسازی قره باغ در ادامه سخنان خود به روابط بین روسیه و ترکیه، ترکیه با ایران و روسیه با ایران پرداخت و گفت:سیاست ایران در همه زمینه ها کاملا شفاف است.

وی ضمن تبیین اهمیت زنده نگه داشتن روز جهانی قدس خواستار همدلی کشورهای اسلامی جهت ایجاد روزجهانی قره باغ شد و گفت: نامگذاری روزهایی چون روز جهانی قره باغ و خوجالی در کنار روز قدس باعث انسجام بیشتر مسلمانان جهت آزادسازی تمام ارضی سرزمین های اسلامی از دست استکبار خواهد شد.

عاکف نقی با بیان اینکه با گریه و زاری کاری درست نمی شود و تا کنون نیز با گفتگو سرزمینی ازاد نشده است از مجامع علمی بخصوص دانشگاهیان خواست تا با انجام مطالعات میدانی و روشنگری های لازم در این زمینه هر آنچه از دستشان جهت آزادسازی قره باغ می آیند انجام دهند.

وی مسئله قره باغ را مسئله اسلام دانست و گفت: اگر همه مردم دست به دست هم دهند و همدلی اتفاق بیافتد ارمنی ها نهایتا مجبور به عقب نشینی خواهند شد.

این فعال سیاسی در پایان سخنان خود به تبیین موقعیت جغرافیایی منطقه پرداخت و گفت: آمریکا و ایادی اش هیچ جایگاهی در حل مسئله قره باغ ندارند و این مسئله باید به همت خود مردم منطقه و طرف های ایران و روسیه حل و فصل شود.

نماینده ترکیه نیز در این همایش با بیان اینکه جنگ قره باغ جنگ عزت و شرف است، گفت: جهاد بسیج گونه، تنها راه نجات قره باغ از دست دژخیمان است.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد