سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 75838
|
12:02 - 1396/12/11
نسخه چاپی

استاد حوزه و دانشگاه؛

کسب محبت فاطمی، زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است

کسب محبت فاطمی، زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است
استاد حوزه و دانشگاه در جمع دانشگاهیان دانشگاه محقق به تبیین انواع محبت پرداخت و گفت: کسب محبت فاطمی منجر به مودت و مساوات می شود که این، خود زمینه ساز ظهور حضرت بقیه الله است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل از  ابصارخبر، صبح امروز مراسم هفتگی ههیأت مکتب الشهدا دانشگاه محقق به مناسبت سالروز وفات ام البنین مادر حضرت عباس(ع) با سخنرانی حجت الاسلام فاطمی نسب از اساتید حوزه و دانشگاه و مداحی داوود اسماعیل پور در مسجد این دانشگاه برگزار شد.

فاطمی نسب در ابتدای سخنان خود ضمن اشاره به زندگی مادر بزرگوار حضرت عباس(ع) به تبیین واژه ذی القربی پرداخت و گفت: قدردانی از اهل بیت(ع) محبت می خواهد.

وی با بیان اینکه ما در قبال زحمت پیامبران وظیفه قدردانی داریم گفت: گریه در مجالس اباعبداله کافی نیست و این ابراز محبت تنها به درد خودمان می خورد.

این استاد حوزه و دانشگاه  در ادامه سخنان خود به راه های تقرب الی الله اشاره کرد و گفت: تنها با  کسب محبت به ساحت اهل بیت(ع) می توان راه دشوار بندگی و تقرب الی الله طی کرد.

وی به سخنان امام خمینی(ره) در این زمینه اشاره کرد و گفت: امام(ره) می فرمودند؛ ملا شدن آسان است ولی آدم شدم سخت است چونکه عالم شدن تنها در سایه مطالعه زیاد ممکن می شود در حالی که آدم شدن و رسیدن به مرتبه والای انسانی با تحمل سختی ها و مرارت های زیاد همراه است.

فاطمی نسب تصریح کرد: ما برای آدم شدن و رسیدن به مرتبه والای انسانی باید ابتدا از سیم خاردارهای نفس خودمان عبور کنیم.

وی با بیان اینکه  طی طریق با کسب محبت اهل بیت(ع) بهتر انجام می گیرد گفت: هرکس که محبت حضرت فاطمه زهرا(س) را در دل داشته باشد در واقع محبت پیامبر اکرم(ص) و به تبع خداوند متعال را بدست آورده است.

این مبلغ دینی در ادامه سخنان خود به تبیین فلسفه نام های حضرت فاطمه(س) پرداخت و گفت: مریدان حضرت زهرا(س) همانند حضرت باید از آتش بگذرند تا بتوانند مدافعان حریم ولایت شوند.

وی محبت امام حسین (ع) را یادآور شد و گفت: محبت امام باعث شد تا حربن یزید ریاحی، آن کسی که مقابل امام ایستاد و بستر قتلگاه را برای ایشان فراهم کرد، اولین شهید کربلا نام بگیرد.

فاطمی نسب درادامه سخنان خود احادیث ائمه معصومین در مورد حضرت فاطمه زهرا(س) را یادآور شد و با بیان اینکه 12 امام حجج الهی بر بندگان خدا هستند، گفت: حضرت زهرا(س) نیز حجت خدا بر حجج الهی است.

وی به آخرالزمان و ظهور حضرت بقیه الله نیز اشاره کرد و گفت:  مسلمانان هر زمان که به فهم فاطمی رسیدند و در مقابل ولی خدا ارادت واقعی پیدا کردند در ظهور امام زمان(عج) نیز تعجیل خواهد شد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی امروز فرهنگ عاشورا در اقصی نقاط عالم صادر شده است، گفت: امروز همه مردم در دنیا پای سفره احساس و کرم امام حسین(ع) متنعم می شوند بطوریکه بیداری اسلامی در جهان، امروز یکی از نشانه های برکت این سفره عظیم الهی است.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین دلایل عدم ظهور امام زمان(عج) پرداخت و گفت: یکی از دلایل تأخیر در ظهور امام زمان(عج) حفظ جان ایشان است چونکه قبل از امام زمان(عج) همین مردم باعث شهادت 11 امام معصوم بدست حاکمان ظالم زمان شدند.

فاطمی نسب از حضرت فاطمه زهرا(س) بعنوان نمونه و الگوی ولایتمداری نام برد و گفت: اگر منتظران ظهور همچون حضرت فاطمه(س) در مقابل دشمنان اسلام و ائمه معصومین(ع) پایداری و جانفشانی کنند ظهور حضرت حجت نیز حتما اتفاق خواهد افتاد.

وی در پایان سخنان خود به تبیین فهم فاطمی پرداخت و گفت: فهم فاطمی عبارت است از نوع محبتی که حضرت زهرا(س) به ولی خدا دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر شما یک نفر را دوست داشته باشید قطعا سعی در تقلید رفتار و گفتار او خواهید داشت گفت: قدم برداشتن در راه ائمه معصومین بخصوص حضرت زهرا(س) و برگزیدن سبک زندگی آنها در حقیقت کسب محبت اهل بیت(ع) و به تبع فهم فاطمی است که می تواند زمینه ساز ظهور آخرین حجت خدا در جهان شود.

وی کسب محبت ولی خدا را زیربنای رسیدن به مودت عنوان کرد و گفت: مودت در حقیقت مرتبه بالاتر محبت است که این نیز خود فراتر از مرجله ابراز محبت زبانی و انجام محبت با تمام سلول های بدن است.

این مبلغ دینی مرحله آخر را مواسات نامید و گفت: عملیاتی شدن محبت اهل بیت(ع) موجب مواسات می شود که این مرحله نیز در واقع ذوب شدن در محبت خداوند متعال است.

وی حضرت زهرا(س) را نمونه و الگوی واقعی رسیدن به محبت، مودت و مواسات نام برد و گفت: اگر مردم کوفه محبت فاطمی داشتند 18000 نفر از آنها پس از ارسال دعوت نامه به امام حسین(ع) پای پس نمی کشیدند و تا قیامت نیز پایشان لنگ نمی زد.

فاطمی نسب بهترین و امن ترین طریق بندگی را کسب محبت  به ساحت اهل بیت(ع) عنوان کرد و از دانشگاهیان خواست تا با تبیین این موضوع مهم در جامعه، مردم را به سوی سعادت ابدی در هر دو جهان رهنمون کنند.

 قرائت زیارت عاشورا، مداحی، تقدیر از 5 مادر شهید و سفره احسان از جمله برنامه های این مراسم معنوی در دانشگاه محقق اردبیلی بود.

 

 

کسب محبت فاطمی، زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است
کسب محبت فاطمی، زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است
کسب محبت فاطمی، زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است
کسب محبت فاطمی، زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد