سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 75893
|
10:00 - 1396/12/13
نسخه چاپی

کارشناس مسائل اقتصادی:

اموال نامشروع ریشه در فساد دارد/مطالبه گری نمایندگان در این طرح بطور جد عملیاتی شود

 اموال نامشروع ریشه در فساد دارد/مطالبه گری نمایندگان در این طرح بطور جد عملیاتی شود
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: هر مال و اموالی که بطور شک و یا از طرق متعدد بدون کوچکترین زحمت و نامشروع بدست آید، فساد در آن ریشه دوانده و یقیناً دارنده آن اموال در قبال مردم مسئول است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، سهیل عسگری طی گفتگو با خبرنگار کوثرخبر با پرداختن به اموال نامشروع مسئولان و پیگیری مطالبات مردمی در این خصوص اظهار کرد: کشوری که مسئولان آن به طور شفاف نسبت به دریافت حق و حقوق خود اقدام می کند، بی شک به حق و حقوق مردم در حوزه حقوق شهرندی و ... نیز پایبند خواهند بود.

وی ادامه داد: این روند یقیناً مشکل اساسی تولید، اشتغال، رونق اقتصادی و رفع معضل اجتماعی آن جامعه را موجب خواهد شد؛ حال معضل این روز های کشور عزیمان ایران در این 4 زمینه ملموس است اما چه تناقضی در اعمال و شاید هم اموال دولتمردان و مدیران با دیدگاه مردم وجود دارد؟

کارشناس مسائل اقتصادی خاطر نشان کرد: مبرهن است که یکی از شاخصه‌های اساسی توسعه یک کشور ریشه کن شدن فساد و افزایش شفافیت در آن جامعه است، قطعاً عکس این عمل باعث خواهد شد فساد اقتصادی، اختلاس های چند هزار میلیاردی، بی اعتمادی مردم نسبت به مسئولان و دهها مشکل اقتصادی، اجتماعی و ... قالب بر جامعه باشد، امری که کشورمان با آن دست و پنجه نرم می کند.

عسگری با اشاره به مطالبه گری نمایندگان ابراز کرد: نمایندگان مردم می بایست این معضل ظاهراً همه گیر را به جدیت پیگیر باشند، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر مبنای اصول و قوانین بنا شده و لازمه بقای این نظام مبارزه با امر فساد است، چرا که فساد باعث و بانی همه منکرات در جامعه می شود.

کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد: هر مال و اموالی که بطور شک و یا از طرق متعدد بدون کوچکترین زحمت و نامشروع بدست آید، فساد در آن ریشه دوانده و یقیناً دارنده آن اموال در قبال مردم مسئول است، چرا که مسئولان می بایست در این خصوص الگوی مردم باشند نه اینکه با پنهانکاری و داشتن اعمال و اموال نامشروع حس اعتماد را از مردم بزدایند.

وی تصریح کرد: اندوخته نامشرع، مردم را نسبت به آن مدیر یا مسئولان بی اعتماد می سازد، کما اینکه این امر دغدغه مقام معظم رهبری و بتبع مردم است اما عدم رسیدگی به این معضل نظام را زیرسوال می برد و متولیان امر می بایست نسبت به این موضوع حساس باشند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد