سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 75940
|
14:28 - 1396/12/14
نسخه چاپی

بخشدار فیروز کوثر مطرح کرد؛

آمادگی «فیروزآباد» برای پذیرایی از میهمانان نوروزی+تصاویر

آمادگی «فیروزآباد» برای پذیرایی از میهمانان نوروزی+تصاویر
بخشدار فیروز گفت: فیروز آباد به دلیل برخورداری از ظرفیت های گردشگری مانند پل 900 ساله فیروز آباد، قلعه خشتی شاه عباس صفوی، پل پردلیث یادگار سلسه سلجوقیان 800 ساله و… از روستای هدف گردشگری کشور بوده که در آستانه عید میزبان مسافران نوروزی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، بلال اسکندری امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کوثرخبر گفت: روستای تاریخی فیروزآباد به عنوان مرکز بخش فیروز در 20 کیلومتری غرب کوثر در جاده ترانزیتی سرچم– اردبیل و در امتداد رودخانه گیوی چایی قرار گرفته است؛ این روستا قدمت 1400 ساله دارد و خانه های سنتی این روستا روی صخره هایی بنا شده که زیر بنای روستا است و رودخانه سنگور چای نیز از میان این روستا عبور می کند.

وی افزود: در معماری های صخره ای این روستا هنوز هم آثار و بقایای زمان های دور وجود دارد و این خصیصه موجب شده فیروز آباد به عنوان منطقه هدف گردشگری کشور محسوب شود.

اسکندی ابراز کرد: فیروز آباد به دلیل برخورداری از ظرفیت های گردشگری مانند پل 900 ساله فیروز آباد، قلعه خشتی شاه عباس صفوی، پل پردلیث یادگار سلسه سلجوقیان 800 ساله،  زیستگاه انسان های اولیه، تپه ها و صخره های منقش سرخ رنگ، دربند های مشکول و دوگر، طبیعت بکر و زیبا و فسیل حیوانات قرون گذشته، و… از روستای هدف گردشگری کشور است.

بخشدار فیروز گفت: فیروز آباد از قدمت تاریخی برخوردار بوده به طوری که حمدالله مستوفی در کتاب "نزهه القلوب" خود در قرن هفتم هجری قمری می گوید: بعد از خرابی فیروز آباد، خلخال حاکم نشین شد.

وی با بیان اینکه بخش اعظم مناطق توریستی و گردشگری کوثر در بخش فیروز واقع شده است، دامه داد: به عبارتی فیروز آباد از جمله نخستین شهرهای قرون گذشته می بود که به دلایل نامعلوم و همچنین بعدها به دلیل مهاجرت های بی رویه از جمعیت آن کاسته شده و سپس شهرهای گیوی و خلخال به وجود آمدند.

این مسئول اضافه کرد: بنای این روستا را به شاهزادگان فیروز نسبت می دهند چرا که در این روستا قلعه ای بنام قلعه فیروز بنا شده است و هم اکنون نیز آثار آن به چشم می خورد که محل سکونت یکی از اهالی روستا است.

به گزارش کوثرخبر، پل قیزکورپوسی مربوط به دوره سلجوقی در فراز قزل اوزن در محدوده روستای افشار، قلعه خشتی فیروزآباد مربوط به دوران صدراسلام، پل تاریخی فیروزآباد، کاروانسرای شاه عباس روستای فیروز آباد، ژئوپارک فیروزآباد، دربند های مشکول و دوگر و باغات میوه از جمله مناطق توریستی و تاریخی فیروزآباد محسوب می شوند.

این روستا محل تلاقی دو رودخانه گیوی چای و سنگورچای می باشد که در حاشیه جاده ترانزیتی سرچم - اردبیل واقع شده و دارای زیرساخت ها و ظرفیت های بکر تاریخی و گردشگری است.

نتیجه تصویری برای فیروز آباد شهرستان کوثر خلخال

نتیجه تصویری برای مناطق توریستی تاریخی شهرستان کوثر

نتیجه تصویری برای مناطق توریستی تاریخی شهرستان کوثر

نتیجه تصویری برای قیزکورپوسی

نتیجه تصویری برای مناطق گردشگری شهرستان کوثر

تصویر مرتبط

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد