سرویس: استانی
کد خبر: 75962
|
13:51 - 1396/12/15
نسخه چاپی

با هدف ترویج فرهنگ درختکاری انجام شد؛

غرس نهال توسط مسئولان شهرستان بیله سوار به مناسبت روز درختکاری+تصاویر

غرس نهال توسط مسئولان شهرستان بیله سوار به مناسبت روز درختکاری+تصاویر
مسئولان شهرستان بیله سوار به مناسبت روز درختکاری و با هدف ترویج فرهنگ درختکاری چند اصله نهال را غرس کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل از  صبح مغان، صبح امروز دوشنبه به مناسبت روز درختکاری با حضور امام جمعه بیله سوار و سایر مسئولان شهرستان چند اصله نهال در مدرسه ام البنین این شهر مرزی کاشته شد.

حجت الاسلام قیاسی  امام جمعه بیله سوار در حاشیه آیین کاشت درخت به مناسبت روز درختکاری اظهار داشت: کاشت یک درخت عملی نیکو و ماندگار است که سال ها استفاده از آن در پرونده اعمال ثواب درختکار می ماند.

وی تاکید کرد: کاشت و نگهداری از درخت به منزله عبادت است و باید به عنوان فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیله سوار نیز از توزیع و غرس بیش از سه هزار اصله نهال سازگار با شرایط آب و هوایی در مناطق مختلف این شهرستان خبرداد.

مهدی شیرگیر افزود: توسعه فضای سبز در روستاها و اراضی شهری و روستایی در اولویت فعالیت های اداره منابع طبیعی این شهرستان قرار دارد.

وی گفت: امسال بیش ازسه هزار اصله نهال درختان سوزنی برگ و پهن برگ سازگار با شرایط جوی در بیله سوار  از جمله نهال درختان اقاقیا،ون،افرا و سنوبر و سرو و کاج و درخت گردو در سطح شهرستان بیله سوار بصورت منزل به منزل توزیع خواهد شد.

شیرگیر از توزیع بیش از  هزار اصله نهال رایگان نیز  در بین دهیاری های این شهرستان خبرداد و افزود: این نهال ها به تدریج و با مساعد شدن شرایط جوی در مناطق روستایی بیله سوار با هماهنگی بخشداریها در اختیار دهیاران قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه حفظ و نگهداری از نهال های غرس شده در مناطق مختلف بیله سوار به عهده همه افراد جامعه است گفت: کوتاهی در حفاظت ، آبیاری و نگهداری نهال های غرس شده موجب از بین رفتن آنها و هدر رفت تلاش و هزینه صورت گرفته در این امر خواهد شد.

به گزارش صبح مغان به همین مناسبت در شهر جعفرآباد نیز با حضور مسئولان از جمله امام جمعه این شهر برگزار و هر یک از مسئولان به نشانه ترویج فرهنگ درختکاری یک اصله نهال را غرس کردند.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد