سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 75983
|
00:46 - 1396/12/16
نسخه چاپی

مدیر روابط عمومی فرمانداری شهرستان کوثر خبر داد؛

برپایی نمایشگاه دستاوردهای روستایی شهرستان کوثر در پایتخت

	برپایی نمایشگاه دستاوردهای روستایی شهرستان کوثر در پایتخت
مدیر روابط عمومی فرمانداری شهرستان کوثر گفت: نمایشگاه دستاوردهای روستایی شهرستان کوثر همزمان با دیگر شهرستانهای استان از 15 الی 18 دیماه در تهران برپا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، عارف اسماعیل زاده در حاشیه این نمایشگاه با تاکید بر توانمندی کشاورزی، اقتصادی، گردشگری و فرهنگی در روستاهای کوثر، اظهار کرد: این شهرستان با توجه به ظرفیت های کشاورزی و اقتصادی خود و مزیت های نسبی تولیدات روستایی و نیز توانمندی های فرهنگی و گردشگری در این نمایشگاه حضور فعالی خواهد داشت.

وی ادامه داد: روستاها به عنوان مراکز تولید این شهرستان از قابلیت های زیادی برخوردار هستند که با شناسایی و فعال کردن آنها می توانیم به دستاوردهای خوبی دست یافته و از مهاجرت نیز جلوگیری کنیم.

مدیر روابط عمومی فرمانداری شهرستان کوثر تصریح کرد: آگاهی بازدید کنندگان از وجود استعدادها، قابلیت ها و پتانسیل های موجود در مناطق روستایی و ظرفیت این مناطق در تولید محصولات متنوع بویژه در زمینه صنایع کوچک، صنایع روستایی و صنایع دستی معرفی جاذبه های فرهنگی ( از قبیل آداب و رسوم، بازی های بومی، پوشش های محلی ، غذاها و ...) ، جاذبه های طبیعی و گردشگری، معرفی مشاهیر و استعدادهای جوان، کارآفرینان و ... در عرصه روستایی، ایجاد ارتباط دو سویه شهرنشینان با روستائیان، برقراری ارتباط تجاری فی ما بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان با ایجاد تقاضاهای جدید و شناسایی بازارهای مصرف برای خرید محصولات و تولیدات روستاییان، تقویت روحیه خودباوری و توانمندی در جامعه روستایی ازاهداف برگزاری این نمایشگاه است.

اسماعیل زاده خاطر نشان کرد: کوثری های مقیم تهران و دیگر علاقه مندان به صنایع دستی و ... از این نمایشگاه بازدید کرده ضمن اینکه استاندار اردبیل میهمان ویژه غرفه شهرستان کوثر در پایتخت بود.

به گزارشکوثرخبر، شهرستان کوثر دارای یکصد روستا است که متاسفانه عدم وجود امکانات در سطح شهرستان و همچنین بیکاری موجب شده است تا جمع کثیری از روستا نشینان و همچنین شهر نشینان به شهرستانها و استان های همجوار مهاجرت کنند.

ظرفیت ها و پتانسیل هایی از قبیل صنایع دستی، جاذبه های فرهنگی - گردشگری، مشاهیر و مفاخر، کارآفرینان عرصه اقتصادی و کشاورزی...، می تواند معضل مهاجرت و بیکاری را از سطح شهرستان بزداید، تنها آماده ساختن زیرساخت های این پتانسیل ها و تشویق و ترغیب کارآفرینان و تولید کنندگان برای تقویت و توسعه منابع، مهمترین رکنی است که مسئولان امر باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

امید می رود با حمایت از تولید و مصرف داخلی(بهره وری از روستاییان) و تبلیغ و ترویج دستاوردهای کشاورزان و ... ضمن ایجاد اشتغال پایدار در منطقه، مهاجرت معکوس را در سطح شهرستان شاهد باشیم.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد