سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 76
|
14:22 - 1391/07/21
نسخه چاپی

اردبیل 4 آبگرم با ویژگی بین‌المللی دارد

اردبیل 4 آبگرم با ویژگی بین‌المللی دارد
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: در استان اردبیل چهار آبگرم با برجستگی و ویژگی‌های بین‌المللی وجود دارد که ممتاز و شاخص به نظر می‌رسند.

 به گزارش سبلانه داود نجفیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در استان اردبیل بیش از 120 دهنه چشمه سرد و گرم داریم که از خاصیت‌های منحصر به فردی برخوردار هستند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان اردبیل بیان داشت: اگر این ظرفیت را از سرعین تا مشگین‌شهر و دامنه‌های سبلان در نظر بگیریم یک وضعیت منحصر به فردی را در آبگرم قلیایی و اسیدی شاهد خواهیم بود به طوری که چهار دهنه از این آبگرم‌ها ویژگی منحصر به فرد بین‌المللی دارند.

این مسئول بیان داشت: آبگرم گاویش‌گلی با 60 لیتر در ثانیه دبی آب در دنیا بی‌نظیرترین آبگرم از نظر خاصیت درمان و همچنین اسیدی‌ترین آب دنیاست.

مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل افزود: آبگرم قینرجه نیز از لحاظ حرارت با 86 درجه منحصر به فرد‌ترین آبگرم در دنیاست که هیچ آبگرمی از لحاظ دما به پای آن نمی‌رسد.

وی آبگرم شابیل را مرتفع‌ترین آبگرم دنیا معرفی کرد و گفت: مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که همچنان از این آبگرم‌ها استفاده سنتی صورت می‌گیرد در حالی که می‌توان با تامین برخی زیرساخت‌‌ها و جذب سرمایه‌گذاران از این ظرفیت به شکل مطلوب استفاده کرد.

نجفیان بیان داشت: اگر ما سودای افزایش مدت ماندگاری مسافر را داریم باید در مدیریت آب‌های گرم یک بازنگری دقیق را انجام دهیم به طوری که نمی‌توان با این شرایط اهداف توسعه گردشگری مدرن را محقق کرد.

این مسئول از بازسازی و مرمت آبگرم قینرجه نیر در کمتر از سه ماه خبر داد و گفت: ما یک ظرفیت خوبی را در این منطقه با کمک سرمایه‌گذاران ایجاد کردیم تا از این منبع عظیم بهره‌برداری صحیح صورت بگیرد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان اردبیل آبگرم ایرانیان را با سرمایه‌گذاری 15 میلیارد تومان تنها در زیرساخت‌ها یک مجموعه موفق در این حوزه توصیف کرد و ابراز داشت: راه‌اندازی چنین مجموعه‌هایی می‌تواند اردبیل را به قطب گردشگری چهار فصل کشور تبدیل کند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد