سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 76159
|
12:27 - 1396/12/23
نسخه چاپی

این روزها در درمان تامین اجتماعی استان اردبیل چه می گذرد؟

این روزها در درمان تامین اجتماعی استان اردبیل چه می گذرد؟
حاشیه های متعدد بوجود آمده در مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اردبیل این مجموعه مهم و بزرگ درمان محوری را در سراشیب سقوط قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآذرسلام، سازمان تامین اجتماعی با 42 میلیون نفر جمعیت تحت پوشش، بزرگترین نهاد بیمه ای کشور بوده و در استان اردبیل نیز وظیفه خدمت رسانی به حدود 575 هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی را بر عهده دارد و آنچه که بیش از سایر خدمات این مجموعه به چشم می خورد و ویترین تامین اجتماعی است ارائه خدمات درمانی رایگان به بیمه شدگان است. به این منظور در استانها؛ علاوه بر اداره کل تامین اجتماعی که به امورات بیمه ای بیمه شدگان می پردازد، مجموعه مدیریت درمان بطور مستقل از اداره بیمه ایجاد شده و همین امر ارایه بهینه خدمات درمانی به صاحبان واقعی این مجموعه یعنی بیمه شدگان را می رساند.

مواردی که در ذیل می آید در تبعیت از تاکید رهبری مبنی بر وجوب نقد و نقد پذیری و نیز توصیه اکید ریاست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر لزوم نقد مسئولین توسط مردم و رسانه ها نگاشته شده است و سعی بر آن دارد در راستای ارتقاء کمیت و کیفیت خدمات درمانی تامین اجتماعی استان اردبیل نقدهایی منصفانه و کارشناسی و البته مطالبه گرانه بر عملکرد چهار ماهه مدیر جدید درمان تامین اجتماعی استان؛ وارد کند، به این امید که شاهد پاسخ مستدل - منطقی و شفاف - صادقانه وی بر عملکرد این مجموعه حساس باشیم.

  • سوابق سیاسی و نقش پر رنگ مدیرکنونی درمان تامین اجتماعی استان در قضایای فتنه 88 بر رجال سیاسی استان پوشیده نیست و انتصاب چنین فردی با نگرش های خاص سیاسی در راس مجموعه ای غیر سیاسی و با رسالت درمانی سوالات زیادی را در اذهان ایجاد نموده که امید می رود عملکرد خدمت محوری به مردم، دغدغه ناشی از فعالیت های قبلی سیاسی را بزداید، قطعاً ارزوی تمامی بیمه شدگان تامین اجتماعی استان آن است که مدیرفعلی ( به عنوان یکی از اعضای فعال حزب منحله مشارکت و از یاران صمیمی مصطفی تاج زده) رویه ای خدا پسندانه در پیش بگیرد و پاسخگویی در مقابل خون شهدا را نصب العین خویش قرار دهد.

 

  • از آنجا که خدمات درمانی در منطقه کم برخوردار استان اردبیل از حساسیت خاصی برخودار بوده همیشه در برابر دیدگان قرار دارد؛ عملکرد 4 ماهه این مجموعه را بررسی و ارزیابی می کنیم تا اقدامات انجام نیافته و ضعف های مشهود در این سازمان را به اختصار بیان کنیم، امید است دلایل عدم انجام انها و اقدامات اصلاحی بعمل امده برای رفع ضعف ها از طرف مدیریت این سازمان اعلام گردد.

 

 

الف: باوجود ابلاغ اعتبار یک میلیارد و دویست میلیون تومانی برای بازسازی و ارتقائ هتلینگ بیمارستان ارس شهرستان پارس آباد که علی القائده باید در ماههای اخیر عملیاتی و تا پایان سال جاری تکمیل می شد اما عملیات بازسازی این مجموعه که 80 هزار بیمه شده این شهرستان را تحت پوشش بیمه ای خود دارد شروع نشده است و در صورت عدم انجام عملیات اجرایی بازسازی و بهسازی  در ایام معدود باقی مانده  بعید است چنین اعتباری سال بعد مجدداً به استان اختصاص یابد.

 

ب: باوجود ابلاغ مصوبه هیات مدیره و صدور مجوز راه اندازی شیفت عصر درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان محروم گرمی در ابان ماه سال جاری و با نزدیک به 30 هزار بیمه شده تامین اجتماعی از سوی سازمان کل تامین اجتماعی کشور، تاکنون هیچ اقدامی برای راه اندازی شیفت عصر درمانگاه مذکور که گامی ارزنده برای ارتقائ رضایت مردم  این شهرستان به شمای می رفت به عمل نیامده و در حالی که جزو مطالبه اصلی مردم و بیمه شدگان این شهرستان است.

 

پ: باوجود وعده مدیر سابق درمان تامین اجتماعی استان مبنی بر راه اندازی دستگاه پیشرفته سنگ شکن کلیه برای بیمارستان سبلان در دهه فجر سال جاری؛ شنیده ها حکایت از تاخیر در این موضوع و موکول شدن آن به سال آتی دارد. دلیل تاخیر در بهره مندی مردم استان از این خدمت ارزنده برای بیمه شدگان کم درامد و محروم چیست!؟ ( آیا بخش خصوصی و یا دارنده شخصی این دستگاه مانع تجهیز به این خدمات می شود؟.

 

ت: باوجود ابلاغ و مجوز رسمی ساخت درمانگاه های عمومی و تخصصی در محوطه بیمارستان سبلان (بیمارستان واقع در میدان وحدت اردبیل و پیگیری های مدیریت قبلی این مجموعه برای شروع عملیات احداث درمانگاه های مذکور در دهه فجر سال جاری به منظور ساماندهی ویزیت پزشکان عمومی و تخصصی بیمارستان سبلان) این امر در دهه فجر سال جاری محقق نشد و اکنون سوال 300 هزار بیمه شده تامین اجتماعی مرکز استان که عموماً از نحوه پذیرش و نوبوت دهی متخصصین بیمارستان ناراضیند آنست که؛ این امر مهم در زمانی صورت می گیرد؟

ث: مدیر جدید درمان تامین اجتماعی استان اردبیل در روز های آغازین مدیریت خود وعده تجهیز بیمارستان سبلان به دستگاه MRI  و راه اندازی درمانگاه شماره 2 تامین اجتماعی اردبیل را داده اند و لازم است؛ اقدامات عملی و میزان تحقق این وعده را ( نه وعده سرخرمنی نظیر تجهیز بیمارستان سبلان به دستگاه MRI در سال 98!!) را در شرایطی که مسئولین کنونی وعده دهنده سازمان تامین اجتماعی در سال مذکور در این سازمان حضور نخواهند داشت!) برای کارگران زحمت کش و بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان را تشریح شود.

ج: آیا مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل از شیوع پدیده شوم زیرمیزی در بیمارستان های زیرمجموعه به خصوص ارس پارس اباد در ماههای اخیر اطلاع دارند؟ و آیا می دانند در بیمارستان مذکور برای انجام سزارین از بیمه شده های کارگری بعضاً رقمی بالغ بر2 میلیون تومان! به عنوان زیر میزی دریافت می شود؟ ( مدارک و اسناد پرداختی و نیز مراجعین در دسترس تحریریه سایت قرار دارد) آیا اطلاع دارند برای دادن ok بیهوشی برای بیماران کاندید عمل جراحی در بیمارستان ارس پارس آباد بایست به مطب تنها متخصص بیهوشی بیمارستان مراجعه و رقمی در حدود دویست هزار تومان زیرمیزی بپردازند!؟ مگر مقرر نشده است که بیمه شدگان تامین اجتماعی در مراکز تامین اجتماعی از خدمات درمانی رایگان برخوردار شوند؟ با احتساب هزینه های فوق الذکر انجام یک سزارین در بیمارستان مذکور چه هزینه سنگینی را متحمل یک خانواده کارگری خواهد کرد؟ و چه کسی پاسخ گوست؟ چه اقداماتی از طرف مدیر درمان تامین اجتماعی استان برای رفع این معضل انجام گرفته است؟

 

چ: یکی از اقدمات تشخیص پرهزینه، انجام سونوگرافی در مطب های شخصی است. پذیرش سونوگرافی های سرپایی در ماه های اخیر در بیمارستان سبلان بسیار محدود شده از 30 مورد به 10 مورد تنزل یافته و بیماران نیازمند بعضاً مجبور به پرداخت هزینه ای بالغ بر صد هزار تومان برای انجام آن در مطب های خصوصی می شوند و چون اکثر کارگران فاقد بیمه تکمیلی هستند پرداخت صد هزار تومان از حقوق یک میلیون تومان ماهانه چه فشار سنگین اقتصادی را متحمل خانواده این قشر زحمت کش می کند. مدیر درمان تامین اجتماعی استان چه تمهیداتی را برای رفع این مشکل عمومی اندیشیده است؟.

ح: مدیر درمان تامین اجتماعی استان در کانال تلگرامی اخبار مدیرت این سازمان، در حالی نسبت به پایان محرومیت های استان در پایان سال 97 ابراز امیدواری کرده! که با توضیحات بندهای قبلی در بهره مندی از اعتبارات کنونی ابلاغی (نظیر یک میلیارد و دویست میلیون تومان بازسازی و ارتقائ هتلینگ بیمارستان ارس پارس اباد) و مجوزهای صادره کنونی ( نظیر مجوز ارتقائ شیفت درمانگاه گرمی به شیفت عصر ولی غیر فعال و نیز ارتقائ سطح درمانگاه مشکین شهر به پلی کلینیک بدون کوچکترین تغییر و تحولات!) عملکرد قابل قبولی نداشته اند و کسب رتبه اول عملکرد مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در ارزیابی عملکرد سال 95 ابلاغی از طرف وزارت تعاون را ( که در زمان مدیریت سابق مجموعه اخذ شده) بنام خویش در فضای مجازی منعکس می دهد!.

  1. علاوه بر اینها در صورتی که به بندهای فوق الذکر سوئ تدبیرهایی نظیر؛ تبعیض در پرداخت مزایای انگیزشی کارکنان که به نوبه خود موجب اعتراض و دلسردی شدید پرسنل بیمارستان سبلان شده بود، جابجایی برخی افراد و مسئولین پایبند و دلسوز مجموعه صرفاً بر اساس اختلافات شخصی و سیاسی، پرداختن به امورغیر مرتبط با حوزه کاری - شرح وظایف در ساعات اداری ( نظیر دیدارهای با مسئولان و بزرگان شهر و استان که در کانال تلگرامی دیده می شود) دلسردی مسئولین دلسوز مجموعه به دلیل رفتارهای نامناسب مدیر استان و دهها مورد دیگر از این قبیل  مسایل صورت گرفته در دوران کوتاه 4ماهه مدیریت فعلی را بیفزاییم قطعاً به فرمایش گهربار رهبری درباره محرم و نامحرمان به انقلاب و عناصر فتنه 88 بیشتر پی خواهیم برد.

 

" تغییرات و جایگزینی در پست های مهم و حساس نظیر پایگاه مقاومت بسیج، حراست، مدیریت، ریاست و بخش های درمانی و برخی از استعفای روسای بیمارستان اخیراً اتفاق افتاده است".

مطالب فوق الذکر همانطور که مکتوب شده رد یا تایید نمی شود و نقد و مطالبه رسانه ای و کاربران بوده و در صورتی که پاسخی شفاف و قانع کننده برای افکار عمومی، مردم، مسئولان و بیمه شدگان داشته باشد در همین سایت منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد