سرویس: اقتصادی
کد خبر: 764
|
13:11 - 1391/08/06
نسخه چاپی

مجلس بر فعالیت بورس نظارت داشته باشد

مجلس بر فعالیت بورس نظارت داشته باشد
رئیس اتاق بازرگانی اردبیل گفت: نظارت مجلس بر فعالیت بورس سبب می‌شود تا واحدهای بیشتری از تسهیلات بورس بهره‌مند شده و بخش خصوصی رونق گیرد.

به گزارش سبلانه به نقل از فارس ، حسین پیرموذن پیش از ظهر امروز در نشست با تولید کنندگان بخش خصوصی اردبیل اظهار داشت: شرایط حاکم بر بورس سبب شده فقط تعداد محدودی کار‌گزار یا واحدهای بزرگ تولیدی از تسهیلات آن بهره‌مند شوند و واحد‌های متوسط و کوچک از این خدمات نمی‌توانند بهره‌مند شوند که این موضوع نیز ضربه دیگری بر واحد‌های صنعتی و تولیدی محسوب می شود.

این مسئول تصریح کرد: از نمایندگان مجلس انتظار داریم تا دیر نشده به صورت جدی بر فعالیت‌های بورس نظارت داشته باشند و برای حمایت از تولید به بی‌نظمی‌ها و ندانم‌کاری‌ها در بورس کشور پایان دهند.

افزایش مالیات جفا به تولید کنندگان است

پیرموذن در بخش دیگری از سخنان خود افزایش مالیات به بخش تولید را غیر قابل توجیه دانست و گفت: وضعیت تولید بر همگان روشن است و افزایش مالیات فقط بر دامنه مشکلات فرایند تولید خواهد افزود و درخواست بخش خصوصی از مجلس این است که جلوی افزایش مالیات به بخش تولید را بگیرند.

وی ادامه داد: مگر در سال‌ جاری نسبت به سال گذشته چه اتفاقی در بخش تولید رخ داده که افزایش مالیات را شاهد باشیم.

این مسئول بیان داشت: جای سئوال است که چرا برای بخش صنعت پنج درصد ارزش افزوده در نظر می‌گیرند اما برای دلال و واسطه این موضوع شامل نمی‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل با اشاره به مخالفت مجلس با آغاز مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها در کشور گفت: نمایندگان مجلس با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها مخالفت کردند، اما اجرای این طرح با یک روش دیگر در خارج از مجلس کلید خورده که کاملاً برای واحدهای تولیدی محسوس است که نمونه آن افزایش قیمت ارز برای تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی است که باید راهکار مناسبی برای حل این مشکل اندیشیده شود.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد