سرویس: اردبیل
کد خبر: 76704
|
13:05 - 1397/04/04
نسخه چاپی

به مناسبت هفته قوه قضائیه؛

واحد واکنش سریع به جرایم فضای مجازی در اردبیل راه‌اندازی شد

واحد واکنش سریع به جرایم فضای مجازی در اردبیل راه‌اندازی شد
در گرامیداشت هفته قوه قضائیه نشست مشترک شورای معاونان دادگستری استان با اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری اردبیل در راستای همفکری و بررسی مسائل و مشکلات در این حوزه در اردبیل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،به نقل از خبرگزاری تسنیم در گرامیداشت هفته قوه قضائیه نشست مشترک شورای معاونان دادگستری استان با اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری اردبیل در راستای همفکری و بررسی مسائل و مشکلات در این حوزه در اردبیل برگزار شد.

ارائه مطالب و مسائل مرتبط با موضوعات مطرح شده در این نشست و نیز ارائه راهکارها و پیشنهادات به منظور رفع نواقص و برطرف کردن مشکلات از جمله مباحث در این نشست بود که پیرامون آن بحث و بررسی شد.

توسعه استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در اردبیل

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران باوفایش و نیز هفته قوه قضائیه اظهار داشت: نقش شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی و نیز خدماتی که توسط این شهید والامقام در دوران انقلاب اسلامی در کشور ارائه شده بسیار خطیر و ارزنده بوده است.

حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی با اشاره به تلاش دشمنان برای ترور شخصیت‌های برجسته و تاثیرگذار نظام و انقلاب گفت: دشمنان با این اقدام سخیفانه تلاش کرده‌اند تا مانع پیشرفت و توسعه نطام شوند و ترور شهید بهشتی و 72 تن از یاران وی نیز با این هدف انجام شد.

وی بیان کرد:‌ این اقدامات دشمنان هرگز نمی‌تواند مانع از ماندگاری کلام و راه شهدای نظام و انقلاب شود و برگزاری آئین‌های بزرگداشت برای این شهدا بیانگر ماندگاری آنهاست.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود: این جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های شهدا در مسیر اعتلای نظام و انقلاب رسالت مسئولان نظام را خطیرتر می‌کند و باید تلاش و جدیت بر این باشد تا تمامی اقدامات در مسیر الهی و خدمت به مردم و تحقق آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا باشد.

قاصدی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس را از مهمترین اولویت‌ها و برنامه‌ها در استان برشمرد و بیان کرد: وکلا در زمینه تبیین استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس نقش تاثیرگذار و مهمی دارند و انتظار می‌رود در این زمینه تلاش کنند.

وی با بیان اینکه برخی از آرای قضای استان در استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در سطح کشوری به عنوان آرای نمونه انتخاب شده است، افزود: ما برای ترویج استفاده از این نوع مجازات‌ها نیازمند فرهنگسازی درون تشکیلاتی و برون تشکیلاتی هستیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل ارائه آموزش‌های لازم به قضات را از جمله راهکارهای درون سازمانی در این حوزه دانست و تصریح کرد: فرهنگسازی برای پذیرش مجازات‌های جایگزین حبس در افکار عمومی نیز از جمله راهکارهای برون‌سازمانی به شمار می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل نیز در این نشست اظهار کرد: رعایت عدالت و توسعه عدالت اجتماعی با احقاق حق و حقوق عمومی از مهمترین اولویت‌ها و محور تمامی فعالیت‌های در مجموعه دستگاه قضایی استان به شمار می‌رود و تمامی اقدامات در راستای تحقق این مهم به کار گرفته می‌شود.

ناصر عتباتی بیان کرد: در تمامی فعالیت‌ها و صدور آرا رعایت قوانین اصل اساسی بوده و این امر مورد تاکید جدی و در اولویت است تا براساس آن اعتماد و وثوق عمومی حاصل شده و بتوانیم زمینه رضایتمندی مردمی را فراهم آوریم.

وی از عزم جدی دستگاه قضا برای مقابله با جرائم سایبری خبر داد و گفت: در همین راستا واحد واکنش سریع به جرایم فضای مجازی در دادسرای اردبیل راه‌اندازی شده و در این حوزه فعالیت می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل تصریح کرد: این واحد هرگونه جرائم در فضای مجازی را رصد کرده و با متخلفان و مجرمان در این حوزه براساس قانون به شدت برخورد می‌کند تا زمینه برای کاهش هر چه بیشتر این جرائم در استان فراهم شود.

عتباتی ایجاد امنیت و آرماش در اردبیل را از برنامه‌های مهم دانست و افزود: مبارزه با مخلان نظم و امنیت عمومی از مهمترین اولویت‌هایی بوده که در این راستا اهتمام و تلاش همه‌جانبه‌ای توسط دادستانی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد