سرویس: بیله سوار
کد خبر: 77245
|
11:45 - 1397/05/08
نسخه چاپی

فرماندار بیله سوار خبرداد :

افزایش 51 درصدی صادرات از گمرک بیله سوار

افزایش 51 درصدی صادرات از گمرک بیله سوار
رماندار بیله‌سوار گفت: در چهار ماهه نخست امسال حدود ۳۶ هزار و ۴۸۳ تن محصولات مختلف از گمرک‌بیله‌سوار به کشورهای همجوار صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، حسن قبادی  فرماندار بیله‌سوار پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران داشت:  در چهار ماهه نخست امسال حدود ۳۶ هزار و ۴۸۳ تن کالا و محصولات مختلف با ارزشی معادل ۱۱ میلیون و ۲۵۲ هزار دلار از گمرک‌بیله‌سوار به کشورهای همجوار صادر شده که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته افزایش ۵۱درصدی داشته است.
وی افزود: رویکرد گمرک مرزی بیله‌سوار باید به سمت برنامه‌ریزی برای تقویت بیشتر صادرات هدایت شود.

فرماندار بیله سوار ادامه داد: عمده محصولات صادراتی از گمرک بیله‌سوار را سیب‌زمینی، مصنوعات پلاستیکی، مصالح ساختمانی، تره‌بار و صیفی‌جات، مصنوعات فلزی، نخ و انواع آن و همچنین شکلات و خشکبار تشکیل می‌دهد.

وی تصریح کرد:صادرات در ۴ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از لحاظ وزن ۱۳۸ درصد و از لحاظ تعداد نیز ۱۶۰ درصد افزایش یافته است.
قبادی بیان کرد: در این مدت ۶ هزار و ۵۰۱ تن کالا با ارزش بیش از ۱۴ میلیون دلار صادرات چمدانی از گمرک بیله‌سوار انجام شده است که بدین لحاظ بیله‌سوار جزو گمرکات شاخص کشور در بحث صادرات چمدانی محسوب می‌شود و در این زمینه نیز افزایش چند درصدی را شاهد بوده‌ایم.
وی با اشاره به آمار واردات از گمرک بیله‌سوار تصریح کرد: واردات از گمرک بیله‌سوار در ۴ ماهه نخست امسال  به میزان ۴۵۰ هزار دلار بوده که این مقدار از لحاظ وزنی ۵۵درصد و از لحاظ پولی ۳۵درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.
فرماندار شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: در ۴ ماهه نخست امسال بیش از ۴۱۴ هزار نفر از این پایانه مرزی تردد کرده‌اند و ورود گردشگران خارجی در این مدت ۴۰ درصد افزایش یافته است.
قبادی گفت: بیش از ۸۳درصد از تردد کنندگان از مرز بیله‌سوار مربوط به مسافران خارجی بوده و ۱۷ درصد گردشگران نیز مسافران ایرانی هستند.

 

انتهای پیام/313/1/5

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد