سرویس: اقتصادی
کد خبر: 77567
|
14:44 - 1397/05/27
نسخه چاپی

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران؛

مبادلات اقتصادی اردبیل و جمهوری آذربایجان تا 3 میلیارد دلار افزایش می‎یابد

مبادلات اقتصادی اردبیل و جمهوری آذربایجان تا 3 میلیارد دلار افزایش می‎یابد
سفیر جمهوری آذربایجان در ایران گفت: حجم مبادلات اقتصادی سالانه اردبیل و جمهوری آذربایجان تا 3 میلیارد دلار افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، بنیاد حسین‌اف صبح امروز در دیدار با استاندار اردبیل اظهار داشت: ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیار بالایی در استان اردبیل برای توسعه روابط با کشور آذربایجان وجود دارد که باید تلاش شود تا این ظرفیت‌ها زمینه‌ساز توسعه روابط بین این استان و جمهوری آذربایجان شود.

وی از کاهش مشکلات در راستای توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین دو منطقه خبر داد و افزود: اقدامات مناسب و خوبی در دو سال اخیر در راستای کاهش مشکلات برای اتباع دو کشور انجام شده و تسهیل در این امور را شاهد هستیم.

سفیر آذربایجان در جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: این فرصت پیش‌‌آمده و تسهیل در رفع مشکلات از سوی دو طرف می‌تواند زمینه‌ساز توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری بین استان اردبیل و جمهوری آذربایجان شود که باید از این فرصت به نحوی شایسته و مناسب استفاده کنیم.

حسین‌اف تصریح کرد:  در حال حاضر جمهوری آذربایجان با توجه به قابلیت‌هایی که در استان اردبیل وجود دارد عزم و اراده جدی برای توسعه و افزایش مبادلات اقتصادی با این استان دارد که امیدواریم بتوانیم با رایزنی‌هایی از سوی دو طرف تحقق این مهم را در منطقه فراهم آوریم.

وی با تاکید بر تلاش برای افزایش حجم مبادلات بین اردبیل و جمهوری آذربایجان گفت: باید تلاش شود تا حجم این مبادلات به سالانه تا سه میلیارد دلار افزایش یابد و در این زمینه پیگیری‌های لازم از سوی مسئولان جمهوری آذربایجان و استان اردبیل انجام شود.

انتهای پیام/313/1/2

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد