کد خبر: 78094
|
17:35 - 1397/06/27
نسخه چاپی

یادداشت؛

بیله سوار و استفاده از ظرفیت موجود کشورهای مستقل مشترک‌المنافع

بیله سوار و استفاده از ظرفیت موجود کشورهای مستقل مشترک‌المنافع
با تصویب منطقه آزاد تجاری منطقه شمال استان، نقطه صفر مرزی شهرستان بیله سوار به نقطه اوج راهبردی ازاد تجاری کشور تبدیل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، شهرستان بیله سوار با تصویب منطقه آزاد تجاری و صنعتی و با وجود گمرک بین المللی و پایانه مرزی اکنون یکی از مرزهای راهبردی و مهم کشور به حساب می آید و روابط استان اردبیل در زمینه های مختلف اعم از تجارت و اقتصاد و تکنولوژی و توریسم با کشورهای حوزهCIS (کشورهای مستقل مشترک‌المنافع)وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

دولت با تصویب لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری درشهرستانهای شمالی استان اردبیل ثابت کرد که برای استان های مرزی و کمتر توسعه یافته مانند اردبیل برنامه های توسعه ای کلان دارد و ایجاد منطقه آزاد تجاری به دلیل نقش آن در پیشبرد اهداف توسعه ای یکی از برنامه های دولت برای این استان است.

 

اکنون که دشت مغان به منطقه آزاد تجاری تبدیل شده همه مسئولان و مردم منطقه باید از آن حمایت کنند و با اتحاد و وحدت رویه از این فرصت تاریخی برای جبران بخشی از عقب ماندگی های منطقه و ایجاد رونق اقتصادی بهره کافی را ببرند.

 

ایجاد منطقه آزاد تجاری مغان عاملی موثر برای جلوگیری از مهاجرت و فقر و همچنین رشد ‏اقتصادی مناطق مرزی شمال استان اردبیل است و هر کدام از این مناطق براساس معیارهایی در توسعه اقتصادی و اشتغال منطقه نقش آفرینی خواهند کرد.

 

تبدیل 42هزار هکتار از اراضی شهرستانهای بیله سوار و پارس آباد به آبی در قالب سیستم آبیاری نوین در طرح پروژه پایاب سد خداآفرین و واگذاری آن به عشایر و کشاورزان منطقه و استفاده از ظرفیت منطقه آزاد تجاری می تواند محصولات صادرات محور از طریق مرز بیله سوار به کشورهای CIS فراهم کند.

یادداشت از وحید نورافکن

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد