سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 78291
|
19:59 - 1397/07/07
نسخه چاپی

برگرفته از زندگي نامه فرماندهان شهيد استان اردبيل؛

کتاب «پنجاه و هفت براي ۵۷ » در پارس آباد رونمایی شد

کتاب «پنجاه و هفت براي ۵۷ » در پارس آباد رونمایی شد
طی مراسمی از کتاب «پنجاه و هفت براي ۵۷ » زندگی‌نامه و خاطرات ۵۷ فرمانده شهيد استان اردبيل به‌ قلم الله بخش نجفي در شهرستان پارس آباد رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،در آخرين روز از هفته دفاع مقدس، آيين رونمایی از کتاب «پنجاه و هفت براي ۵۷ »؛ زندگی‌نامه و خاطرات ۵۷ فرمانده شهيد استان اردبيل نوشته "اله بخش نجفي" امروز با حضور امام جمعه، مسئولان، چهره‌های فرهنگی و جمعی از خانواده‌های شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس در دفتر امام جمعه پارس آباد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید سعید رشادی در این مراسم با بيان اينكه توسعه فرهنگ جامعه ما در گرو حمایت از قشر اهل قلم و نویسندگان است، بر لزوم تشويق و حمایت‌ از این قشر تاكيد كرد.

امام جمعه شهرستان پارس آباد، خودباوري و روحيه اعتماد به نفس در بين نويسندگان و اهالي قلم را از عوامل مهم پيشرفت فرهنگ جامعه دانست اظهار داشت:اهالی قلم، شعرا و نويسندگان ما با ابزاری که در دست دارند با بیان حقایق می توانند فضایی امیدبخش و آرامش بخش برای جامعه به وجود بیاورند و مردم را به انقلاب امیدوار کنند.

وي در ادامه با بيان اينكه وظیفه همه ماست که اجازه ندهیم روحیه "ما می توانیم" در جامعه تضعیف شود، گفت: حمايت از اهالي قلم و نشان دادن حقایق که در برگیرنده توانمندی ها و دستاوردهای انقلاب و نقاط قوتی است که در نظام وجود دارد، امید و خودباوری را در جامعه تزریق کرده و مردم را به نظام جمهوری اسلامی و اصالت انقلاب مصمم تر می کند.

حجت الاسلام والمسلمین رشادی با تقدير از الله بخش نجفي نويسنده كتاب «پنجاه و هفت براي ۵۷ » افزود: از خصوصيات اين كتاب كه به زبان شيوا نوشته شده، حماسه اي از جهاد، ایثار، اعتقاد بسيج و فرماندهان شهید استان اردبيل است که در آن روايت شده و جای تقدیر از نويسنده آن دارد.

در ابتدای این مراسم نیز مجتبي هاتف، دفاع مقدس را یکی از بزرگترین وقایع تاریخ ایران اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: براي من که جنگ هشت ساله دفاع مقدس را نديده ام افتخار بزرگی است که اگر به این مسئولیت رسیده ام در سایه خون همين شهدا و ايثارگري رزمندگانی است که اجازه ندادند وجبی از خاک این کشور به دست دشمن بیافتد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان پارس آباد بیان کرد: امروز باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از تمام ابزارهای فرهنگی و هنری و قلم شعرا و نويسندگان استفاده کرد تا نسل امروز ما با دفاع مقدس و ادامه همين راه كه توسط مدافعان حرم همچون شهيد حججي ها ادامه دارد، آشنا شوند.

ایشان در ادامه از اله بخش نجفي نويسنده كتاب «پنجاه و هفت براي ۵۷ » تقدير كرد و بر لزوم حمايت مسئولان از نويسندگان اين شهرستان تاكيد كرد.

اله بخش نجفي نویسنده کتاب «پنجاه و هفت براي ۵۷ » در پايان اين مراسم گفت: نوشتن اين کتاب 4 سال بطول انجاميده كه طي آن به زندگی‌نامه و خاطرات ۵۷ فرمانده شهيد استان اردبيل پرداخته شده است.

وي با اشاره به اينكه کمرنگ شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه من را بر آن داشت تا کتاب «پنجاه و هفت براي ۵۷ » را نوشته و به مرحله چاپ برسانم، از همكاري سپاه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان پارس آباد و حمايت هاي آیت االله سيد حسن عاملي نماينده ولي فقيه در استان، حجت الاسلام رشادي امام جمعه، نمايندگي ولي فقيه در سپاه ناحيه پارس آباد و همياري دانشگاه هاي منطقه قدرداني كرد.

 

انتهای پیام/ ش313/1/6

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد