کد خبر: 78482
|
16:58 - 1397/07/19
نسخه چاپی

قهرمانان و مدال‌آوران بیماری‌های خاص از نبود شغل مناسب رنج می‌برند

قهرمانان و مدال‌آوران بیماری‌های خاص از نبود شغل مناسب رنج می‌برند
دبیر فدراسیون ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا گفت: شرایط استخدام برای بیماران خاص اولویت اساسی است و قهرمانان و مدال‌آوران بیماری‌های خاص از نبود شغل مناسب رنج می‌برند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، مجمع انتخاباتی هیئت ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضای استان اردبیل با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد و هر کدام از مسئولان نقطه نظراتی را در ارتباط با حمایت همه‌جانبه از بیماران خاص مطرح و نبود اشتغال برای این قشر را مهم‌ترین مشکل عنوان کردند.

در این مراسم سیدجواد شفقی‌اصل به عنوان تنها کاندید این سمت رئیس ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضای استان اردبیل انتخاب شد.

مجلس موظف به حمایت از بیماران خاص و پیوند اعضای کشور است

مهین فرهادی‌زاده ظهر امروز در این مجمع انتخاباتی اظهار داشت: با توجه به این که داشتن شغل مناسب حق بیماران خاص است به همین دلیل نیاز است شرایط استخدام برای بیماران خاص به عنوان یک اولویت اساسی مبنای کار قرار بگیرد تابتوانیم دغدغه و مشکلات قهرمانان و مدال‌آوران بیماری‌های خاص را که از نبود شغل مناسب رنج می‌برند را برطرف کنیم.

وی بیان کرد: حمایت از قشر و بیماران خاص جامعه یک برنامه اولویت دار برای ما است که در این زمینه مجلس موظف است شرایط مناسبی را برای حمایت مستمر این افراد در نظر بگیرد و در این زمینه با فرهنگ‌سازی مناسب مشکلات را برطرف کند که در این زمینه اهمیت به اهدای خون و افزایش اعتماد به نفس در بین گروه‌های خاص اولویت اساسی است.

دبیر فدراسیون ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا گفت: فرهنگ‌سازی برای اهدای عضو نیز یک ضرورت مهم جامعه است چرا که بسیاری از افراد بیمار به دلیل نرسیدن عضو اهدایی می‌میرند و به همین دلیل نیاز است در این زمینه آموزش‌ها و آشنایی آحاد مردم با این گروه از جامعه مبنای کار قرار گیرد.

فرهادی‌زاده تصریح کرد: بسترهای لازم برای حمایت از بیماران خاص در رشته‌های ورزشی نیز مبنای کار قرار دارد و در این زمینه رشته فوتبال در بین بیماران راه‌اندازی می‌شود که این مسئله رغبت بیماران به ورزش را مضاعف می‌کند و روحیه و اعتماد به نفس در بین آنان ایجاد می‌شود.

2000 بیمار خاص در اردبیل وجود دارد

رئیس هیئت ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضای استان اردبیل نیز در این مجمع اظهار کرد: هم‌اکنون دو هزار بیمار خاص در استان داریم که در حدود 800 نفر مبتلا به ام.اس و یک هزار و 200 نفر دارای بیماری‌های خاص از جمله دیالیز هستند که سعی بر این است تا زمینه حمایت از این بیماران به شکل مناسب فراهم شود.

سیدجواد شفقی‌اصل افزود: تلاش و اهتمام ما ایجاد زمینه‌های مناسب برای حمایت از بیماران خاص استان است به طوری که با پشتیبانی از این قشر بتوانیم شاهد رفع مشکلات بیماران خاص باشیم که از جمله این اقدامات به مدیریت توانمند و ایجاد باشگاه‌ها و برنامه های ورزشی برای این اقشار جامعه است.

وی اظهار کرد: تاکنون در راستای حمایت از بیماران خاص برنامه‌های مناسبی تدوین شده و از این پس نیز باید با فرهنگ‌سازی مناسب و ایجاد بسترهای لازم برای رفع مطالبات این قشر بتوانیم مشکلات این قشر از جامعه را با در نظر گرفتن ارائه خدمات درمانی در دستور کار قرار داده و به اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

 

انتهای پیام/313/1/1

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد