سرویس: روستا
کد خبر: 78624
|
13:14 - 1397/08/02
نسخه چاپی

فرماندار بیله سوار عنوان کرد؛

وجود 150 شتر دو کوهانه در اردبیل

وجود 150 شتر دو کوهانه در اردبیل
فرماندار بیله سوار گفت: بیش از 150 نفر شتر دوکوهانه در استان اردبیل وجود دارد که از این تعداد 58 شتر دوکوهانه در مرکز حفاظت و توسعه شتر دوکوهانه بخش جعفرآباد نگهداری می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،حسن قبادی در بازدید از مناطق بکر روستای خاکریز در بخش مرکزی بیله سوار اظهار کرد:شهرستان مرزی بیله سوار علاوه بر ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی از نظر گیاهان دارویی نیز قابلیت دارد و برگزاری جشنواره ها  در شناسایی این ظرفیت ها نقش موثری دارد.

وی افزود: یکی از مهمترین اهداف مسئولان بیله سوار تلاش برای برگزاری جشنواره گیاهان دارویی در این شهرستان مرزنشین با توجه به وجود دهها گونه گیاه درمانی و فرآورده های طبیعی در این خطه گردشگر پذیر کشور و معرفی آن برای استفاده گردشگران است

فرماندار بیله سوار عنوان کرد: مردم منطقه نیز در معرفی توانایی های شهرستان در برگزاری جشنوارها نقش اساسی دارند و شهرستان در همه زمینه های گردشگری از جمله گردشگری سلامت، طبیعت، گردشگری تجاری و توریسم قابلیت های فراوانی دارد و نیازمند معرفی هستند.

وی اظهار داشت: با توجه به گونه های منحصر به فرد و خودرو گیاهان دارویی در مناطق مختلف شهرستان و لزوم معرفی این ظرفیتها،جشنواره گیاهان دارویی با محوریت سماق در سال آینده در شهرستان برگزار خواهد شد.

قبادی با بیان اینکه اولین جشنواره شترهای دو کوهانه در بخش جعفرآباد شهرستان بیله سوار آبان ماه امسال برگزار می شود افزود: شتر دو کوهانه به عنوان گونه ای منحصر بفرد و کمیاب که از زمان های دور توسط عشایر شاهسون در استان اردبیل پرورش یافته، به دلیل ویژگی های بارزی از جمله مقاومت به سرما و قدرت راهپیمایی بیشتر در مناطق کوهستانی به عنوان حیوانی بارکش در کوچ ایلات مورد استفاده قرار گرفته و با تغییر سبک زندگی عشایر در سال های اخیر در معرض خطر انقراض قرار گرفته است.

قبادی اظهار کرد: بیش از 150 نفر شتر دوکوهانه در استان اردبیل وجود دارد که از این تعداد 58 شتر دوکوهانه در مرکز حفاظت و توسعه شتر دوکوهانه بخش جعفرآباد نگهداری می شود.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد