سرویس: اردبیل
کد خبر: 78664
|
14:10 - 1397/08/05
نسخه چاپی

یاداشت:

اربعین؛ جاذبه‌ی مغناطیس حسینی

اربعین؛ جاذبه‌ی مغناطیس حسینی
حرکت عظیم اربعین که برای دوستداران اهل بیت(ع)، امیدآفرین و برای دشمنان اسلام مأیوس کننده است نشانه ی بصیرت دینی و شور توأم با شعور عزاداران و عاشقان حسینی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، حامد هاشمی مجد فعال فرهنگی اردبیل در تازه ترین یادداشت خود به موضوع  همایش عظیم  پیاده روی اربعین حسینی پرداخت و نوشت:باردیگر دلها به سوی کربلای معلا روانه می شود تا در اربعین سرور و سالار شهیدان عالم حضرت امام حسین(ع) سراسر گیتی غرق در ماتم و عزا و دل تنگی و فراق آن بزرگ مردی باشد که با فداکاری و جان فشانی در راه اسلام، موجبات برچیده شدن بساط فساد و تزویر و احیای دین اسلام گردید.

عاشورا فرهنگ و جریانی مستمر و پایدار در قاطبه ی زمان ها و دوران هاست و امام حسین(ع) بزرگ ترین مبارز و مجاهد در تاریخ اسلام است. واقعه ی عاشورا دارای درس های عملی فراوانی برای امت هاست  به طوریکه که جلوگیری از انحراف و انحطاط اسلام؛ درس واقعی و عملی عاشوراست. اگر حادثه ی کربلا به وقوع نمی پیوست تنها نامی از اسلام باقی می ماند و ارزش های اخلاقی در محاق قرار می گرفت و به فراموشی سپرده می شد.

عشق و ارادت به خاندان  اهل بیت (علیهم السلام) و امام حسین(ع) محدود و منحصر به هیچ زمان و مکان خاص نیست و دلدادگان و عاشقان آن حضرت در آستانه ی اربعین حسینی با تحمل رنج ها و مشقت های فراوان، خود را با پای پیاده به مرقد مطهر آن امام بزرگوار می رسانند .حرکت عظیم اربعین که برای دوستداران اهل بیت، امیدآفرین و برای دشمنان آن مأیوس کننده است نشانه ی بصیرت دینی و شور توأم با شعور عزاداران و عاشقان حسینی است. این پیاده روی بی نظیر موجب وحدت اقشار مختلف مسلمانان اعم از شیعه و سنی و تلفیقی از عشق و ایمان و عامل عزت دین اسلام است.

در طول سال های متمادی تلاش ها و اقدامات بسیاری برای تخریب مزار مطهر امام حسین(ع) به ویژه در دوران خلفای جبار عباسی و در دوران معاصر نیز  توسط رژیم بعث عراق و  گروه تروریستی-تکفیری داعش صورت گرفت اما عشق و علاقه و محبت به امام حسین(ع) امروز و پس از گذشت 1400 سال کماکان زنده و جاریست در حالی که نام و نشانی از خلفا و حکام ستمگر باقی نمانده است. باید به این نکته توجه داشت که اهمیت اربعین در جاودانه شدن نام نهضت امام حسین (ع) در سایه ی تلاش ها و روشنگری های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) و نهادینه شدن فرهنگ ظلم ستیزی ، امربه معروف و نهی ازمنکر، اخلاص،ایثار و فداکاری و درحقیقت آغاز جاذبه ی مغناطیس امام حسین(ع) می باشد.

پیاده روی عظیم اربعین، بر این ادعای دشمنان اسلام که همواره تلاش می کنند تا تصویری موهن و خشن و بدون جلوه های رحمانی از اسلام به جهانیان معرفی نموده و مسلمانان را افرادی خونریز و حتی تروریست به تصویر بکشند، خط بطلان کشید چرا که در این گردهمایی، زن و مرد و پیر و جوان از هر مذهب و نژادی در راه خدمت رسانی به زوار امام حسین(ع) از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند و خود را خادم امام حسین(ع) و اهل بیت می دانند. این پیاده روی به عنوان خاری در چشم دشمنان اسلام و مسلمانان بوده و عاملی برای وحدت و انسجام بیش از پیش امت مسلمان در برابر سیل اتهامات و تصاویر غلط از دین مبین اسلام به شمار می رود.

خوشا به حال آنان که در طریق عشق، سبکبار و بی قید و بند، قدم در وادی سلوک گذاشته و به ندای درونی خویش لبیک گفته و به دنبال وصال به معبود حقیقی هستند که باید به حال آن ها غبطه خورد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد