سرویس: استانی
کد خبر: 78691
|
18:22 - 1397/08/06
نسخه چاپی

جانشین فرمانده سپاه اردبیل:

دغدغه نشر دفاع مقدس نباید کمرنگ شود

دغدغه نشر دفاع مقدس نباید کمرنگ شود
جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: ویژگی هنر انقلاب اسلامی، تعهد و آگاهی‌بخشی بوده و دغدغه نشر ارزش‌های دفاع مقدس نباید کمرنگ شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، سردار فرهنگ مستعد حصاری بعد از ظهر امروز در آئین آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان شعر دفاع مقدس«حبیب»، جایزه ادبی یوسف و جشنواره یاران شیدایی اظهار کرد: پیروزی سرافرازانه در هشت سال جنگ تحمیلی نتیجه صبر و استقامت مثال زدنی رزمندگان انقلاب اسلامی در مقابل قدرت‌های برتر جهان بوده و بدون ایثار و مقاومت دستیابی به دستاوردهای کنونی انقلاب میسر نبود.

وی با اشاره به اینکه جاودانه ماندن هر واقعه تاریخی به اخلاص و الهی بودن مسیر طی شده بستگی دارد، افزود: دشمنان با علم به اینکه مفاهیم دفاع مقدس، فرهنگ جهاد و شهادت را در بین آحاد مردم زنده خواهد کرد، درصدد تحریف و از بین بردن اصالت چنین ارزش‌هایی هستند و بهره‌گیری از زبان فرهنگ و هنر را به مانند سد محکمی در مقابل هجمه‌های انجام شده تلقی می‌کنند.
جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل، دفاع مقدس را امتداد نهضت عاشورا دانست و تصریح کرد: رزمندگان انقلاب اسلامی با تأسی از قیام سرور و سالار شهیدان در مقابل قدرت‌های زورگوی جهان با جان و دل ایستادگی کرده و با حضور بابصیرت خود که نشأت گرفته از روحیه ولایتمداری آنان بود، حماسه‌ای ماندگار در تقابل کفر و اسلام خلق کردند.


مستعد حصاری ادامه داد: در انتقال ادبیات دفاع مقدس نباید تنها به شیوه‌های‌ سنتی به مانند خاطره‌‌گویی بسنده کرد، چرا که تبیین مفاهیم والای این عرصه با بهره‌گیری از هنرهای هفت‌گانه تأثیرگذاری بیشتری را به فرهنگسازی‌هایمان خواهد بخشید.


وی با اشاره به اینکه ویژگی هنر انقلاب، تعهد و آگاهی‌بخشی است، توضیح داد: مبانی فکری چنانچه الهی باشد، قلم و هنر را نیز به سمت و سوی سیر تکامل سوق خواهد داد و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بهره‌گیری از چنین ظرفیت‌هایی اثرپذیری ماندگاری را به تلاش‌هایمان خواهد بخشید.

 

انتهای پیام/ م / ه

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد